Ik heb een M1 liner gekocht. Er staat zoals op de foto te zien is iets ingeschreven (ACE), en op de voorkant is een V gekrast.
Is deze helm wel origineel?Ik dacht zelf van wel, maar ben een relatieve beginner. Waar kan ik het aan herkennen? Ik hebd e GI guide, maar staat daar niet heel duidelijk in vind ik.
M1 liner origineel ?
- RLS
- Lid
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 62 keer
- Ontvangen: 107 keer
Markering in de kroon
Zo leer je nog 'ns wat. Bedankt voor je interessante berichtje met de afbeelding Seebea. Ik kon eigenlijk nooit met zekerheid zeggen of dat mijn US M1 liner nu oorlogsaanmaak was of niet. Ik had zelf wel het sterke vermoeden dat het er één was. Heb hem jaren geleden met de stalen buitenhelm gekocht van de bekende meneer van de Quartermaster store. De buitenhelm heb ik al wel kunnen identificeren als zijnde een Amerikaanse WOII M1 helm.
Ik blijk dus een Westinghouse Elec. Co. M1 liner te hebben. In de afbeelding van Seebea's bericht staat boven het logo van Westinghouse Elec. Co. een soort code "D33". In mijn M1 liner is dit "D9". Heeft dit nog een betekenis?
Ik blijk dus een Westinghouse Elec. Co. M1 liner te hebben. In de afbeelding van Seebea's bericht staat boven het logo van Westinghouse Elec. Co. een soort code "D33". In mijn M1 liner is dit "D9". Heeft dit nog een betekenis?
- seabee
- Lid
Re: Markering in de kroon
De foto staat ook elders op het forum! De markeringen zijn volgens mij de mal nummers.asjemenou schreef:Zo leer je nog 'ns wat. Bedankt voor je interessante berichtje met de afbeelding Seebea. Ik kon eigenlijk nooit met zekerheid zeggen of dat mijn US M1 liner nu oorlogsaanmaak was of niet. Ik had zelf wel het sterke vermoeden dat het er één was. Heb hem jaren geleden met de stalen buitenhelm gekocht van de bekende meneer van de Quartermaster store. De buitenhelm heb ik al wel kunnen identificeren als zijnde een Amerikaanse WOII M1 helm.
CAN DO