meeste hadden bij d-day gewoon de mk2 hoorBespreken van de MKIII helm op marktplaats om niet off topic te raken: http://www.forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=8618
Bespreking Britse MKIII Helm D-Day
- lee enfield
- Lid
Bespreking Britse MKIII Helm D-Day
- Nico Roelofs
- Lid
Waar heb je die informatie vandaan gehaald?
Want er zijn namelijk veel Canadezen met een MKIII helm op de standen van Normandië aangekomen.
Een kleine beschrijving wat er bij de MK III helm staat in het boek "The Canadian Soldier":
This British Mk III helmet was handed out first to assault trooops, inlcuding Canadian troops, on 6 June 1944 according to availability.
Het boek "The British Soldier I" zegt het volgende erover:
Mark III helmet production was launched in November 1943. Issued in priority to assault units for the June 1944 invasion.
Want er zijn namelijk veel Canadezen met een MKIII helm op de standen van Normandië aangekomen.
Een kleine beschrijving wat er bij de MK III helm staat in het boek "The Canadian Soldier":
This British Mk III helmet was handed out first to assault trooops, inlcuding Canadian troops, on 6 June 1944 according to availability.
Het boek "The British Soldier I" zegt het volgende erover:
Mark III helmet production was launched in November 1943. Issued in priority to assault units for the June 1944 invasion.
- Nico Roelofs
- Lid
Ik heb nog even navraag gedaan. Vrijwel alle Canadese infanterie eenheden hadden op 6 juni 1944 de MK III helm. Zeker de 3e Canadese infanterie divisie. De Beach Commands vooral de MK II helm. Ook de meetste Britse eenheden liepen met een Mk III helm. Is alleen even uitzoeken welke precies.
Dus ik ben wel erg nieuwsgierig waar jij de informatie vandaan hebt dat de meetste met een Mk II liepen?
Dus ik ben wel erg nieuwsgierig waar jij de informatie vandaan hebt dat de meetste met een Mk II liepen?