Britse hemden

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
jeroen1944
Lid

Britse hemden

Bericht door jeroen1944 »

Ik heb laatst een koopje gedaan, een hemd op ebay met WD 1942, alleen er zitten borstzakken op! Geef je mening eens hierover. Kan het een aardappelstempel zijn? De Britse post-war hemden kun je openen als een jas terwijl je deze over je hoofd moet trekken wat weer typisch ww2 is, naar ik meen. Canadese hemden hebben wel borstzakken, maar er staat een engelse WD stempel in???? Dus ik denk prive aanmaak!?
Geef jullie mening eens.

Afbeelding
Afbeelding
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Mooie aankoop Jeroen, zie niks mis met het shirt, lijkt me geen pvt aanmaak, volgens mij ben ik deze wel eens in de boeken tegen gekomen hoor!!
Mijn parashirt heeft ook borstzakken alleen is hij collardless.
Niks mis mee, begrijp ik nu goed dat je een stand. infanterist gaat maken?
Heb trouwens ook mooi koopje gedaan, bd jasje 1944 size 16 voor 75 dollar :wink:

Greets,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Maj.Cain schreef:Mooie aankoop Jeroen, zie niks mis met het shirt, lijkt me geen pvt aanmaak, volgens mij ben ik deze wel eens in de boeken tegen gekomen hoor!!
Mijn parashirt heeft ook borstzakken alleen is hij collardless.
Niks mis mee, begrijp ik nu goed dat je een stand. infanterist gaat maken?
Heb trouwens ook mooi koopje gedaan, bd jasje 1944 size 16 voor 75 dollar :wink:

Greets,
Cain
Ja daar zat ik ook aan te denken ( jou parashirt), moet ik toch nog eens nazoeken, en het leuke is 20 pond inc verzend. Je BD heb ik gezien, gaaf. De mijne van het parachute is ook een 16, moet echt niet groter zijn.
Ene ik heb niets gezegt naar ik meen van standaard :wink: (komt er ooit maar nu eerst iets anders) Het komt van zee en het is geen vis. Het is wel een special!!!!! Alleen de kleur is anders! Meer zeg ik niet, zal wel een jaartje duren voor ie globaal compleet is.
Er is ook weer een link naar de 6th Airborne, maar ds toeval of toch niet....
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Een Engelse commando/marinier? Overigens mooi shirt dat je gekocht hebt voor een mooie prijs. :D ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie