Mijn Bulge GI setup...wat heb ik nog nodig?
- Sbas
- Lid
Mijn Bulge GI setup...wat heb ik nog nodig?
Kijk het zit zo...Ik ben helemaal duits verslaafd maar heb de laatste tijd een beetje overspel gepleegd...Ik heb nu al een Ike jacket bijna compleet van de 28e. En nu ben ik een US Ardennen soldaat aan het maken...Maar nu heb ik nog wat nodig om die echte combat look te maken maar wat?
Dit heb ik al (of komt eraan):
De melton:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PB4GVRAE
En de wollen bivak muts die deze GI opheeft komt eraan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PLGJFBEB
Nu moet ik nog een helm en een broek...suggesties???
Sebas
Dit heb ik al (of komt eraan):
De melton:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PB4GVRAE
En de wollen bivak muts die deze GI opheeft komt eraan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PLGJFBEB
Nu moet ik nog een helm en een broek...suggesties???
Sebas
- posse
- Lid
voor de broek zou ik de gewone mustards aanraden, voor de rest heb je een hoop 'basisuitrusting' nodig: m36 suspenders, m36 pistolbelt, first-aid pouch, canteen, .... Alles voor 1945 gedateerd natuurlijk...
Best zoek je ook nog iets voor onder de melton overcoat, bijvoorbeeld m43, ...
Veel succes trouwens...
Best zoek je ook nog iets voor onder de melton overcoat, bijvoorbeeld m43, ...
Veel succes trouwens...
SURF NAAR: http://www.ww2-eto.com
- posse
- Lid
Ook altijd mooi voor Bulge - opzet:
- hood (kap) voor M43 jas
- handschoenen/wanten (mittens)
- snow camo (kan je eventueel zelf fabriceren, Johan heeft ooit es de juiste afmetingen op het forum gezet)
mvg
posse
- hood (kap) voor M43 jas
- handschoenen/wanten (mittens)
- snow camo (kan je eventueel zelf fabriceren, Johan heeft ooit es de juiste afmetingen op het forum gezet)
mvg
posse
-
- Lid
- Contacteer:
Ik veronderstel dat je voor een gewone soldaat gaat (Sgt, Pfc, Pvt, ...) en niet voor een officier??
Met die jas hoef je al geen andere speciale vest, buiten mss een goeikoop hemd, aangezien zo'n jas het grootste deel van je mannequin al bedekt en dus alles eronder niet zichtbaar wordt. Als broek zou ik een wollen broek nemen, die werden toen meer gedragen omdat ze warmer waren. Hierop gewone leggings, en daaronder buckled shoes of shoepacs
Voor de uitrusting heb je niet zoveel nodig, aangezien je een Ardennenoffensief setup doet en ze toen kort op materiaal waren. Een riem, veldfles, munitiezakjes, first aid pouch zijn al de belangrijkste zaken. Daarnaast kan je ook een musette op zijn rug hangen en eventueel een combat knife aan zijn laars of riem hangen (of bajo).
Voor de helm: een binnenhelm is niet verplicht. Je kan gewoon de shell nemen en hieronder een sjaal zetten en dat op het hoofd zetten .
Handschoenen zijn een mooie extra. Camo is ook mooi, maar zou ik IMO niet gebruiken aangezien het grootste deel vd soldaten deze camo niet droeg ...
Ik zal straks eens mijn lijst hierop typen, kun je mss vergelijken
*srry voor de typo's :p
Met die jas hoef je al geen andere speciale vest, buiten mss een goeikoop hemd, aangezien zo'n jas het grootste deel van je mannequin al bedekt en dus alles eronder niet zichtbaar wordt. Als broek zou ik een wollen broek nemen, die werden toen meer gedragen omdat ze warmer waren. Hierop gewone leggings, en daaronder buckled shoes of shoepacs
Voor de uitrusting heb je niet zoveel nodig, aangezien je een Ardennenoffensief setup doet en ze toen kort op materiaal waren. Een riem, veldfles, munitiezakjes, first aid pouch zijn al de belangrijkste zaken. Daarnaast kan je ook een musette op zijn rug hangen en eventueel een combat knife aan zijn laars of riem hangen (of bajo).
Voor de helm: een binnenhelm is niet verplicht. Je kan gewoon de shell nemen en hieronder een sjaal zetten en dat op het hoofd zetten .
Handschoenen zijn een mooie extra. Camo is ook mooi, maar zou ik IMO niet gebruiken aangezien het grootste deel vd soldaten deze camo niet droeg ...
Ik zal straks eens mijn lijst hierop typen, kun je mss vergelijken
*srry voor de typo's :p
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
- posse
- Lid
1) ik denk dat als je het representatief wil voorstellen, je toch best een onderjas of zoiets aandoet onder de 'over'coat...Met die jas hoef je al geen andere speciale vest, buiten mss een goeikoop hemd, aangezien zo'n jas het grootste deel van je mannequin al bedekt en dus alles eronder niet zichtbaar wordt. Als broek zou ik een wollen broek nemen, die werden toen meer gedragen omdat ze warmer waren.
2) eventjes verduidelijken: 'mustard trousers' zijn wollen broeken
Wool serge in olive drab light shade . Commonly known as 'Mustards'.
mvg
posse
-
- Lid
- Contacteer:
Daarom dat ik er ook bij vermeld een hemd erbij toe te voegen, zodat het niet lijkt alsof er niets onder die jas zit
En srry van die mustards, wist ik niet :p
En srry van die mustards, wist ik niet :p
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
En niet te vergeten dat, als je een pistol belt gebruikt en een mooie setup wilt, er ook een pistool moet inzitten en dat die jammer genoeg enorm duur zijnMr_Flibble schreef:En M1923 Cartridge Belt en een M1928 Haversack komt dan op Jan Soldaat meer voor dan M1936 Suspenders en Pistolbelt. Tenzij het een (onder)officier is, of marconist of een bestuurder/bemanningslid van een voertuig.
vooral de colts
spijtig want het zijn prachtige handgewere
Replica kan ook, ik heb mooie gezien in La Gleize, echter in Nederland ten strengste verboden!!!!! Staat goed in een holster, dat wel!AtroX schreef:En niet te vergeten dat, als je een pistol belt gebruikt en een mooie setup wilt, er ook een pistool moet inzitten en dat die jammer genoeg enorm duur zijnMr_Flibble schreef:En M1923 Cartridge Belt en een M1928 Haversack komt dan op Jan Soldaat meer voor dan M1936 Suspenders en Pistolbelt. Tenzij het een (onder)officier is, of marconist of een bestuurder/bemanningslid van een voertuig.
vooral de colts
spijtig want het zijn prachtige handgewere
Daar is 'ie weer!
- Jeeper704
- Lid
Als je eentje van de 28ste Divisie wil maken, dan kan je echter geen wit camouflagetenue gebruiken. Zij droegen die - voor zover ik kan zien op foto's - niet of bitter weinig.
Een M41 of M43, sjaal, hemd, V-neck sweater of Highneck sweater, handschoenen, M43 of wollen broek, long johns, kousen, buckle boots of boots met leggings, daarover desgewenst shoepacs (monster size!) of enkel de shoepacs met sokken (2 - 3 paar), Beanie of HBT-muts onder de M1-helm, of zelfs een lange overcoat of mackinaw.
Velen droegen de "Bloody Bucket" patch op hun uniform.
Dit is ongeveer wat je kan doen voor een Private of NCO van de 28ste Division in de Ardennen, December 1944.
Een M41 of M43, sjaal, hemd, V-neck sweater of Highneck sweater, handschoenen, M43 of wollen broek, long johns, kousen, buckle boots of boots met leggings, daarover desgewenst shoepacs (monster size!) of enkel de shoepacs met sokken (2 - 3 paar), Beanie of HBT-muts onder de M1-helm, of zelfs een lange overcoat of mackinaw.
Velen droegen de "Bloody Bucket" patch op hun uniform.
Dit is ongeveer wat je kan doen voor een Private of NCO van de 28ste Division in de Ardennen, December 1944.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
-
- Lid
- Contacteer:
Zo'n vest met het Bloody Bucket insigne erop, zijn die zeldzaam/duur?
Kzou graag zelf zo een hebben aangezien ik ook een setup maak in naam vd 28th ID maar nog nooit 1 gezien
En de patch op mijn mackinaw naaien zie ik eerder nie zitten
Kzou graag zelf zo een hebben aangezien ik ook een setup maak in naam vd 28th ID maar nog nooit 1 gezien
En de patch op mijn mackinaw naaien zie ik eerder nie zitten
- Sbas
- Lid
Wat voor vest van de 28e bedoel je? Ik denk dat je bijna geen overjassen zult vinden met een 28e patch erop!
De vilten overschoenen? Bdoelen jullie die?
En wie heeft foto's van de juiste suspenders? En een garrand belt is dat niet beter dan een losse riem met losse munutie tasjes? En ik wil die bivakmuts eronder dus heb geen beanie ofzo nodig! Die broeken zijn die op beursen makkelijk te vinden?
Sebas
De vilten overschoenen? Bdoelen jullie die?
En wie heeft foto's van de juiste suspenders? En een garrand belt is dat niet beter dan een losse riem met losse munutie tasjes? En ik wil die bivakmuts eronder dus heb geen beanie ofzo nodig! Die broeken zijn die op beursen makkelijk te vinden?
Sebas
-
- Lid
- Contacteer:
Die broeken zul je zeker vinden op een beurs gewoon wat rond vragen
Wat betreft die riem: ik denk dat het er vooral vanaf hangt welk wapen je erbij wilt displayen (Carbine = riem, Garand = belt ...). Maar zo belangrijk is dit niet aangezien ze toen gewoon bijeenraapten wat ze konden
Wat betreft die riem: ik denk dat het er vooral vanaf hangt welk wapen je erbij wilt displayen (Carbine = riem, Garand = belt ...). Maar zo belangrijk is dit niet aangezien ze toen gewoon bijeenraapten wat ze konden