Dakota-piloot

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik denk dat je 1 ding vergeet mate, iedereen droeg wat hij wilde wel wat natuurlijk binnen de voorschriften viel!!
In BOB afl.2 de drop, daar zie je ook dat sommige flyboys Flakhelmets op hebben, en er zijn verscheidene foto's in de boeken te vinden.
Dus wat betreft leggins het is maar net of je ze wil dragen jah of nee, ik denk overigens niet dat dat Gliderpilots zijn.
Groet,

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Afbeelding

A Flight Officer/GliderPilot van de 435th Troop Carrier Group op 05 juni 1944...

'Wat baten kaars en bril, als het kalf al verdronken is'.......
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:Ik vind de foto's nog niet overtuigend Johan, de piloot op de eerste foto heeft geen leggings aan en op de 2de foto dat kunnen ook gliderpilots zijn, maargoed je zegt het en ik zal je erop geloven.
Wat is het aantal vliegeniers in een C47 crew of denk je echt dat er maar één piloot op de eerste foto staat???????

Op de tweede foto zie je Maj Howard Cannon (USAAF), Lt Col Wolverton, (CO 3/506PIR) en Lt Col Krebs (USAAF) vlak voor het vertrek met een C47 naar Normandie.....
Enkele uren later was Wolverton dood!

Moet je nu echt nog weten wat het serienummer en eenheid van de C47 was??? En misschien het Take Off Hour????

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
onne
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 okt 2004, 18:13

Bericht door onne »

Jammer om te horen van het museum in Bayeux. Ik was namelijk van plan om weer een keer richting Normandie te gaan binnen een jaar. Dat museum ben ik een jaar of 12 niet geweest en ik wilde er graag weer eens gaan kijken. Weet je misschien wat er nu staat Johan? En wat de plannen voor de toekomst zijn?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

onne schreef:Jammer om te horen van het museum in Bayeux. Ik was namelijk van plan om weer een keer richting Normandie te gaan binnen een jaar. Dat museum ben ik een jaar of 12 niet geweest en ik wilde er graag weer eens gaan kijken. Weet je misschien wat er nu staat Johan? En wat de plannen voor de toekomst zijn?
De Voertuigen en papierwerk zijn er nog....
Ze zouden een andere collectie aankopen???!!!????

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het zijn geen Gliderpilots...... 8)

Afbeelding
Maj. Howard Cannon, co-pilot, Col. Robert L. Wolverton, CO, 3rd Bn., 506th PIR, and Col. Frank X. Krebs, pilot, 440th CO, prior to boarding the "STOY HORA", # 292717 on June 5, 1944

Afbeelding

Afbeelding
Col. Robert L. Wolverton and his Headquarters Company stick of the 3rd. Battalion of the 506th Parachute Infantry Regiment, 101st Airborne Division, prepare to board aircraft #292717 of the 98th Squadron of the 440th Troop Carrier Group on June 5, 1944. Piloted by Group Commander Col. Frank X. Krebs, it would lead the Group into Drop Zone D in Normandy at 1:40 am, June 6, 1944. Known as the "Bloody DZ", Col. Wolverton and many of these paratroopers would be killed in their parachutes.


Zelfde Stick.....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Mooie foto's trouwens Johan! 8)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

johan willaert schreef:Jacket, Flying, Type A2
Afbeelding
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
onne
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 okt 2004, 18:13

Bericht door onne »

johan willaert schreef:
onne schreef:Jammer om te horen van het museum in Bayeux. Ik was namelijk van plan om weer een keer richting Normandie te gaan binnen een jaar. Dat museum ben ik een jaar of 12 niet geweest en ik wilde er graag weer eens gaan kijken. Weet je misschien wat er nu staat Johan? En wat de plannen voor de toekomst zijn?
De Voertuigen en papierwerk zijn er nog....
Ze zouden een andere collectie aankopen???!!!????

Johan
Dankjewel! En wat een pracht foto's overigens!
Plaats reactie