Dakota-piloot

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:flakvesten en flakhelmen niet. Deze waren alleen voor bommenwerpergunners e.d.
Moet ik nu echt van dit alles foto's gaan posten...

Kijk eens in

D-Day Paratroopers, The Americans

American Warriors

Daar zie je foto's van C47 crew met Flakjassen, Flakhelmets, leggins, m42 field jackets, etc.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Jah idd flakvests zijn beschermings middelen voor vliegtuigbemanningen, tegen luchtafweer, dus deze werden niet alleen aan de Bomber crews uitgedeelt.
Flakhelmets werden ook door de piloten gedragen, ik vindt deze items nog wel eens op ebay, alleen zo', Flakvest is duur om op te sturen wegens het gewicht :( hoop er ooit een hier te vinden!
In Bayaeux museum staan achter in ook een in mijn ogen hele mooie collectie USAAF, R.A.F. en Luftwaffe items.
Vooral de USAAF items stond ik van te kwijlen!!

Bandits 6 ' o clock
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
johan willaert
Lid
Contacteer:

Maj.Cain schreef:In Bayeux museum staan achter in ook een in mijn ogen hele mooie collectie USAAF, R.A.F. en Luftwaffe items!
STOND!!

De mannequins uit het Bayeux museum zijn weg!! Een financieel dispuut tussen de stad Bayeux en de verzamelaar heeft er toe geleid dat de collectie werd weggehaald....

Mooi zo, moeten ze hun afspraken maar nakomen... Blijkbaar hadden ze al vele jaren hun contract niet nageleefd!!

JOhan
29th Let's Go!!!!!
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Dus Bayeux bezit al die prachtige stukken in het museum niet? Ze huren deze alleen maar? Of is dit gewoon zo bij enkel (ex-)stukken? :?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

johan willaert schreef:
Maj.Cain schreef:In Bayeux museum staan achter in ook een in mijn ogen hele mooie collectie USAAF, R.A.F. en Luftwaffe items!
STOND!!

De mannequins uit het Bayeux museum zijn weg!! Een financieel dispuut tussen de stad Bayeux en de verzamelaar heeft er toe geleid dat de collectie werd weggehaald....

Mooi zo, moeten ze hun afspraken maar nakomen... Blijkbaar hadden ze al vele jaren hun contract niet nageleefd!!

JOhan
Sorry fella, didn't know that,last time iwas there was 97!! :wink:
Als dat allemaal van 1 persoon was dan petje af,dat was echt een super collectie, die man had alles gewoon.
Maar goed terecht als ie het heeft terug gehaald, museum wou natuurlijk minder geld aan de man betalen voor het tentoonstellen, terwijl zij denk ik genoeg bezoekers binnen haalden!!Profiteurs!!
Tenminste dat was in 1997 wel zo, puilde uit van de bezoekers daar, ik heb dat hele museum letterlijk helemaal gefilmd en gefotografeerd, alle mannequins etc.
Maar ik vondt het toen wel zeer indrukwekkend en dat in een grote ruimte!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

johan willaert schreef:
SiNiStEr schreef:flakvesten en flakhelmen niet. Deze waren alleen voor bommenwerpergunners e.d.
Moet ik nu echt van dit alles foto's gaan posten...

Kijk eens in

D-Day Paratroopers, The Americans

American Warriors

Daar zie je foto's van C47 crew met Flakjassen, Flakhelmets, leggins, m42 field jackets, etc.....

Johan
Owkay ik moet dus duidelijk nog veel leren, maar het was zeker niet standaard. Ik heb zelf nog nooit foto's gezien met voorbeelden hiervan terwijl ik toch al best aardig wat foto's heb bekeken maargoed... :|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
johan willaert
Lid
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

:P
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Contacteer:

Numb schreef:Dus Bayeux bezit al die prachtige stukken in het museum niet? Ze huren deze alleen maar? Of is dit gewoon zo bij enkel (ex-)stukken? :?
Wat denk je??? De mooiste stukken zitten bij verzamelaars....
29th Let's Go!!!!!
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Thanks for the pics! :)
zoals de piloot in de eerste foto, zo wil ik hem.

Bayeux.
Inderdaad supercollectie.
En zijn er plannen voor een nieuw museum of zo?
Is toch een schande dat zo'n collectie verdwijnt voor het publiek.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
johan willaert
Lid
Contacteer:

AfbeeldingAfbeelding

Wat inspiratie....

Er komt een andere indeling van het bayeux museum....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Rechteruniform ziet er wel netjes uit. Wel heel erg 'burger', maar toch. Zou best een mooie pop zijn om te hebben.
Dat jacket, wat is het type en voor hoeveel gaat die nou?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
johan willaert
Lid
Contacteer:

Dodo schreef:Rechteruniform ziet er wel netjes uit. Wel heel erg 'burger', maar toch. Zou best een mooie pop zijn om te hebben.
Jacket, Flying, Type A2

Johan
29th Let's Go!!!!!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

johan willaert schreef:
Dodo schreef:Rechteruniform ziet er wel netjes uit. Wel heel erg 'burger', maar toch. Zou best een mooie pop zijn om te hebben.
Jacket, Flying, Type A2

Johan
Heel erg bedankt :)
En dus meteen pagina 50 van GI Collectrs Guide.
Ik ben best blind dat ik eerst eroverheen heb gekeken.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Guido
Lid

Bericht door Guido »

johan willaert schreef:AfbeeldingAfbeelding

Wat inspiratie....

Er komt een andere indeling van het bayeux museum....

Johan

Ben niet zo in het amerikaans, en verwacht niet dat ik echt op amerikaanse militaria zal richten. Maar de persoon links heeft een geweldig uniform met toebehoren aan! Zal ook wel prijzig zijn of niet?
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ik vind de foto's nog niet overtuigend Johan, de piloot op de eerste foto heeft geen leggings aan en op de 2de foto dat kunnen ook gliderpilots zijn, maargoed je zegt het en ik zal je erop geloven. Moet ook zeggen dat ik me op bommerwerperpiloten heb gericht en niet op Dakota-piloten.
Ik vind de C-47 rechts op de laatste foto ook niet geweldig aangekleed. Vind hem ook iets teveel op een soldaat lijken in plaats van een piloot. Maargoed das slechts mijn mening. Kan het me voorstellen dat er mensen zijn die hem geweldig mooi vinden.
Overigens moet ik zeggen dat A-2 jackets de meest gewilde piloten-zomerjackets zijn tegenwoordig(De B-3 de meest gewilde winterjas). Het stikt dan ook van de replica's en na-oorlogse producties op het internet. Je moet dus heel goed de foute van de goede weten te onderscheiden. Daarnaast moet je voor een orginele ook nog eens een behoorlijke portomonee hebben. Daarbij moet ik wel vermelden dat de prijs waarvoor ze weggaan op ebay heel erg van mekaar verschillen. De een gaat voor 100 EUR. de ander doet 800 EUR. of misschien nog wel meer. Is heel erg verschillend, je zult dus zelf gewoon even moeten kijken en ze een beetje in de gaten houden en natuurlijk geluk hebben net als ik met mijn B-3 jacket heb gehad. :D ;)
Succes er in ieder geval mee!!! :cheer: :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie