Brits helm netje

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Nu we het toch over Engelse helmen hebben, kan dit op bijgaande foto? Dus een groot mazennet over Engelse helm heen?

Afbeelding
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik heb echter zulke grote mazen nog nooit gezien. Maar zou best wel kunnen. De knoopjes zien er wel aardig groot uit wat een goed teken is. Zou ze dan eigenlijk van dichtbij moeten bekijken.
Skylighter
Lid

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk zijn deze duidelijk genoeg.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Het ziet er goed uit en ik heb deze netjes al wel vaker op Engelse helmen gezien. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik zeker weet dat het orgineel is. Alleen dat ik het er goed uit vind zien en dat ik deze helm wel gekocht zou hebben als ik er een zocht en de rest zou goed zijn(binnenwerk, stempeling, enz; enz.)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

De helm opzich zal al tegen de 40 Euro liggen. Met camo zou ik het niet weten.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Ik zal de knoopjes even moeten vergelijken met de netjes die ik heb. Hoe voelt het netjes aan? Is het erg soepel of stug?

De camo die erop zit is wel oorlogs maar later op de helm gedaan. Als deze namelijk toen gedragen is zou de staat van de camo wel anders zijn geweest.
Skylighter
Lid

Nico Roelofs schreef:Ik zal de knoopjes even moeten vergelijken met de netjes die ik heb. Hoe voelt het netjes aan? Is het erg soepel of stug?
Het netje zelf is redelijk soepel.
Nico Roelofs schreef: De camo die erop zit is wel oorlogs maar later op de helm gedaan. Als deze namelijk toen gedragen is zou de staat van de camo wel anders zijn geweest.
Ja, dat kan kloppen, heb dit netje samen met die camo gekocht op Ciney. Waar het mij om ging, is of Britten dit soort netjes gebruikten. Niet dat ik er straks een Amerikaans netje ofzo op gedaan heb.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Zulke grote mazen heb ik nog niet op Britse of Canadese helmen gezien. Het zou me niet verbazen als deze wel zijn gedragen. Maar ik ga me hier wel in verdiepen. Vind het zelf wel leuk om er meer over te weten.

Dat het soepel aanvoelt zie ik meestal wel weer als een minpunt. Maar zoals ik al zei ik ga het netje vergelijken met mijn netjes.

(p.s.: Heb van jou vraag even een apparte topic gemaakt, vond de 2 vragen toch iets te verschillend.)
Plaats reactie