Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hier zijn wat foto's van mijn Candese helm. Hij komt uit 1942. Het binnenwerk is origineel en gestempeld "7 1/4 V.M.C. II 1942". Er staat ook een pijl met daaromheen een grote C en het getal 173 gestempeld in het wit. De helm zelf is gestempeld "O.L./C. 1942 97". De verf is origineel en in zeer goede staat. Ik heb hem een keertje gekocht op de KTR-beurs.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Nico Roelofs schreef:Zeer mooie helm Reuben! Deze helmen zie ik graag! Maar je stempeling is niet O.L./C. maar C.L./C. Dat staat namelijk voor Canadian Lamp Company.
Ik heb trouwens ook nog een 25-ponder huls met die stempeling. Is die dan ook Canadees?
Nee die dingen zijn niet zeldzaam Reuben. Die hulzen al helemaal niet, die zie je nog erg veel. Alleen die met de Canadese stempeling zie je minder als een Britse.
De helm is ook niet echt zeldzaam. Zelf heb ik ook zo'n bruine helm met dezelfde stempeling. Binnenkort heb ik weer zo'n helm.