Officer's Haversack (Brits)

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
P37
Lid

Officer's Haversack (Brits)

Bericht door P37 »

Ola mensen,

Ik vraag me al een hele tijd af, wat officieren mee dragen in hun "Officer's Haversack".
Het enige voorlopige antwoord wat ik heb kunnen vinden is "navigatie-materiaal". Maar wat moet ik me daar bij voorstellen als je weet dat voor het kompas een appart hoesje is,voor de verrekijker is een apparte "case" en er zijn ook losse mapcases. Wat blijft er dan nog over. Personal items, rations, mestins??

Van de smallpack weet ik het zo onderhand wel, maar als iemand daar een mooi lijstje voor heeft dan is dat altijd nog mooi meegenomen.

Alvast bedankt,

P37
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

In het boek "The equipment of the WWII Tommy" zeggen ze:

The main compartment inside the haversack is divided by a cloth partition long ways for storage of maps, notepads and other larger items. Two pockets are built into the front wall of the haversack and each is closed by a small snap. Their purpose is for pencils, rulers, procractors and other small items.
Simon
Lid

Bericht door Simon »

P37, kan jij even opsommen wat er in zo'n small pack zit?
Want dat vraag ik mezelf ook wel eens af :lol:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Ja over de binocularcase, denk ik dat ie zeer weinig gedragen werd, echt een lastig ding, lijkt me dat ze de verekijker idd in een haversack zouden duwen.
P37
Lid

Bericht door P37 »

Nico,
bedankt, nu weet ik in iedergeval al iets meer.

Simon,
op jouw verzoek een opsomming van wat er in een smallpack zou kunnen zitten. (Dit verschilt natuurlijk per eenheid en persoonlijke voorkeur van de drager.)

Smallpack infanterist:

- Groundsheet or Raincape
- Grey wool socks
- Emergency ration
- Water purifying tablets
- Spare waterbottle
- Mess tin(s)
- Towel
- Housewife
- Hold all with, shaving brush, shaving soap, shaving razor, spare razorblades, spare shoelaces, soap (tin), (brass) buttonstick, tooth brush, tooth paste and personal items like foto's, letters, cigars etc.
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Aha, bedankt p37! ik heb nog een lange weg voor de boeg dus :lol:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Deze items warden steeds moeilijker te vinden, ik heb zelf 3 holdalls ongeveer compleet, maar de housewife is pas echt moeilijk en duur... 8)
Plaats reactie