Para helm

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
jmc baan
Lid

Para helm

Bericht door jmc baan »

Zoek iemand met veel kennis over de helmet steel airborne troops oftewel de fiber rim helmet.Mvg Johan
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Para helm

Bericht door johan willaert »

Ik veronderstel dat je de Britse Helm bedoelt??

Johan
29th Let's Go!!!!!
Marss911
Lid
Contacteer:

Bericht door Marss911 »

jmc baan schreef:En over helmen gesproken,je hoeft niet meer voor me te kijken.Het is een fiber rim geworden maar niet van westland,en het duurt nog even voor hij er is en intussen is er iemand die veel weet over de MK I parahelm? :) Mvg Johan
Eerdere post in een ander topic, dus ja zo te zien is het de Britse Mk1 Parahelm
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik heb er wel wat in me handen gehad en er is er 1 voor me weg gelegd, maar dat duurt nog een poos voordat die mijn kant op komt!
Je kan je vragen ook op het Wehrmacht awards forum stellen onder het Britse gedeelte.
Ik wil je ook best wel helpen zo ver mijn kennis reikt over deze bijzondere helm!!

Groet,
Maj.Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
jmc baan
Lid

para helm

Bericht door jmc baan »

Graag major!

Voor mij is er ook een weggelegd,dus duurt ook nog even voor ik hem heb,maar hoop snel wat fotos ervan te krijgen.Heb hem afgelopen zaterdag bekeken en een aanbetaling gedaan.De verkoper clement trading zegt dat hij 100% orgineel is.Nu is deze verkoper lijkt me zeer betrouwbaar.De kinbanden zijn het genaaide type en zien er orgineel uit ,maar de cup is niet echt gevormd,meschien omdat het chimois eraf is.Hoeveel variatie waren ervan deze?Ken de vroege genaaide en late geniete.De helm heeft de gerolde rand,de fiberrim lijkt goed,de zwarte kleur is zichtbaar.De helm is ooit[ww2?] overgeschilderd met een grijzige non glare laag verf met iets van zand erin,op plaatsen waar de verf weg is zie je de zwarte fiber rim er doorheen.Aan de binnenkant orginele verf en in het staal in de buurt van de rand aan de achterkant is een 0 geslagen.De liner is oud en netjes en gedateerd bmb 1942,alleen de maat is niet leesbaar,maar het is een size 7 of groter.Heeft zwarte sorbo.Op een pop van hemzelf stond eenzelfde helm.Dus zover een mooie helm om te zien.EEn ding zit me echt dwars dat zijn de boutjes die op 4 plaatsen de liner en kinbanden vasthouden,ze zijn geheel koper, geen verfresten en lijken mij het verkeerde type.Ze lijken kleiner dan wat ik gezien heb,meer op die van latere helmen en volgens mij raken ze de fiberrand ook niet,ik heb hem op dit gewezen .Volgens hem zijn er 4 variaties van deze helm.Zodra ik fotos heb post ik ze,maar als je goede info over dit helmtype hebt of fotos ben ik zeer geholpen.Mvg Johan[ben niet erg kort van stof,sorry] :|
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Hmms als dat de zelfde is die ooit op Ebay gestaan heeft???
Dan heb ik de helm wel al eens gezien, ik wacht wel op de shots om zeker te zijn?
Groet,
Cain
jmc baan
Lid

Bericht door jmc baan »

vertel major,heb daar ook een foto van?Mvg Johan
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Net door me archieven heengespit maar nog niet gevonden!!
Wel een Mk2 tegen gekomen als MP uitvoering had ik nog nooit gezien!!
Zo gauw ik wat vind post ik het!!

Cain
jmc baan
Lid

Bericht door jmc baan »

Op ebay,heb ook gezien en de prijs ook,clements is niet snel met fotos,maar als je me je emailadres geeft kan ik d.m.v. andere fotos meschien laten zien wat ik bedoel.By the way very nice collection.Johan
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Maj.Cain schreef:Net door me archieven heengespit maar nog niet gevonden!!
Wel een Mk2 tegen gekomen als MP uitvoering had ik nog nooit gezien!!
Zo gauw ik wat vind post ik het!!

Cain
Mooi he! Staat nu nog tekoop voor 2300$.

Jeroen
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

Re: para helm

Bericht door asjemenou »

jmc baan schreef:Graag major!

Voor mij is er ook een weggelegd,dus duurt ook nog even voor ik hem heb,maar hoop snel wat fotos ervan te krijgen.Heb hem afgelopen zaterdag bekeken en een aanbetaling gedaan.De verkoper clement trading zegt dat hij 100% orgineel is.Nu is deze verkoper lijkt me zeer betrouwbaar.De kinbanden zijn het genaaide type en zien er orgineel uit ,maar de cup is niet echt gevormd,meschien omdat het chimois eraf is.Hoeveel variatie waren ervan deze?Ken de vroege genaaide en late geniete.De helm heeft de gerolde rand,de fiberrim lijkt goed,de zwarte kleur is zichtbaar.De helm is ooit[ww2?] overgeschilderd met een grijzige non glare laag verf met iets van zand erin,op plaatsen waar de verf weg is zie je de zwarte fiber rim er doorheen.Aan de binnenkant orginele verf en in het staal in de buurt van de rand aan de achterkant is een 0 geslagen.De liner is oud en netjes en gedateerd bmb 1942,alleen de maat is niet leesbaar,maar het is een size 7 of groter.Heeft zwarte sorbo.Op een pop van hemzelf stond eenzelfde helm.Dus zover een mooie helm om te zien.EEn ding zit me echt dwars dat zijn de boutjes die op 4 plaatsen de liner en kinbanden vasthouden,ze zijn geheel koper, geen verfresten en lijken mij het verkeerde type.Ze lijken kleiner dan wat ik gezien heb,meer op die van latere helmen en volgens mij raken ze de fiberrand ook niet,ik heb hem op dit gewezen .Volgens hem zijn er 4 variaties van deze helm.Zodra ik fotos heb post ik ze,maar als je goede info over dit helmtype hebt of fotos ben ik zeer geholpen.Mvg Johan[ben niet erg kort van stof,sorry] :|
Ik zat net de reacties van deze topic te lezen. Moest even nadenken over welke type helm jullie het nu precies hebben. Bedoelen jullie dit type?

Afbeelding
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ja dit is het type wat we bedoelen, dit is een foto van de Bruneval raid?
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Dit is ook de brunevaltype helmet met de overstekende achterkant, in Hartenstein is er een tezien van dit type. De para die achterop de trailer zit. Wat Johan denk ik bedoel is de Mk1 zonder overstekende achterkant.

Jeroen
jmc baan
Lid

Bericht door jmc baan »

Inderdaad jeroen,ik bedoel de mk.I.Ik hoop van het weekend er fotos van te kunnen maken. johan.Als clements nog niet naar beltring is tenminste. johan
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Deze helm was laatst op Ebay te koop, ik dacht ook van Clements.
Ja ik weet dat dit de Bruneval helm is, Johan zoekt die met Fibre rim zonder de nek rand!
Dus het is uitgesloten dat het dit type is en de hier op volgende :wink:

Greets,
Cain
Plaats reactie