Para helm

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Foto

Bericht door asjemenou »

Maj.Cain schreef:Ja dit is het type wat we bedoelen, dit is een foto van de Bruneval raid?
Nou ja, laten we zeggen ten tijde van de Bruneval raid. Het bijschrift van de foto luidt; Training voor de kust van Dorset in februari 1942 voor de raid op de Duitse radarinstallatie bij Bruneval. Opmerkelijk op de foto zijn de parachutisten gevechtsmessen en helmen.

Ben wel erg benieuwd naar foto's van dit type helm. Ik heb 'm zelf nog nooit gezien, ik ken 'm dus alleen van plaatjes. Ik lees iets over het Airbornemuseum in Oosterbeek die zo'n helm in de collectie zou hebben. Ik kom daar niet elke dag maar kan mij niet herinneren dat ik 'r daar één heb gezien. Wel een mooie aanwinst als je er één op de kop kan tikken.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

foto van vorige week.

Greetingz.


Afbeelding
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

Ik meen me te herinneren dat er een heel klein aantal airborners die ze ook daadwerkelijk tijdens de slag om arnhem hebben gedragen.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Tja het is een leuke maar zeer lelijke helm...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Parahelm

Bericht door asjemenou »

Misschien verdient deze helm de schoonheidsprijs niet maar ja vind er maar eens één. Dan kan ik mij voorstellen dat je toch al blij bent met zo'n helm.
Hoe ziet het binnenwerk van deze helm er nu eigenlijk uit?
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja idd, hoe het binnenwerk eruit ziet?????? Heb hem alleen van de buitenkant gezien. Kan me oorstellen dat ie hetzelfde als een Mk1 zonder de overstekende rand is..

Jeroen
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Nee,die met de overstekende rand ,zijn ook kwa binnenwerk anders ,pegasus militaria maakt een zeer goede kopie.Ik heb fotos[als jeroen ze plaatsen wil] van dit type.Helaas nog niet van mijn helm,clements zit in engeland.Mvg Johan
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Binnenwerk

Bericht door asjemenou »

Het binnenwerk zal er dus wel ongeveer zo uitzien. Alleen zijn dit dus foto's van een replica helm zoals ze bij Pegasus Militaria te koop zijn.

http://www.pegasusmilitaria.com/page15.html
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Tja mooi is anders, wat een lelijk ding, maar wel leuk om te hebben.
Plaats reactie