Gezocht : Willys MB

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

met windows media player gaat dat niet....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

earlymb schreef:Hoe doe je dat precies? Ik kan het niet vinden. :lol:

Grtn

David

Er zit ergens op de "afstandsbediening" van Power DVD, dus dat geval waarmee je op play, stop, ect kan drukken een plaatje van een fotocamera.
Daar klik je op, gaat naar Photoshop bijvoorbeeld, ctrl V, klaar!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik heb een foto waar ook een Willys op te zien, echter wat is dat voor kap wat ik zie? Lijkt wel of die half open staat oid?
Ook is daar wel mooi een leren wapen houder op te zien volgens mij...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Stravers schreef:Ik heb een foto waar ook een Willys op te zien, echter wat is dat voor kap wat ik zie? Lijkt wel of die half open staat oid?
Ook is daar wel mooi een leren wapen houder op te zien volgens mij...
Hij heeft z'n kapspanten gewoon op staan, en het gedeelte van de kap wat normaal gesproken boven je hoofd zit gewoon naar achteren gevouwen. Jeepkappen zijn vrijwel onmogelijk op te zetten in je eentje, maar zo gaat het wel. Ik kan niet goed zien of dat ook zo'n scabbard is; ik heb er ook eenyje op m'n jeep. :wink:

Grtn

David
katanga836
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2010, 10:38

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door katanga836 »

ik heb er drie staan te koop het zijn alle drie ford jeeps volledig orgineel contacteer mij op nr 0475497546
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re:

Bericht door johan willaert »

Daan S. schreef:Ook is daar wel mooi een leren wapen houder op te zien volgens mij...
Jeeps werden pas ergens halverwege de productie uitgerust met een metaal rifle holder on de voorruit....

Tot dan werd een M1938 Rifle scabbard zoals in het midden op onderstaande foto gebruikt om het wapen mee te dragen...

Afbeelding
29th Let's Go!!!!!
jeeplover66
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2005, 21:13

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door jeeplover66 »

Ik vind dat jullie allemaal een beetje overdrijven en niet realistisch zijn .Ik hoor hier zeggen als je met een Franse jeep rond rijd je er niet echt bijhoort tusen de MB en de Forten . Ik wil de mensen niet te eten geven die een nieuwe kast gekocht hebben en je kan het verschil niet meer zien . Hoe veel MB ,s zijn er origineel , het is een heel goedkoop gedacht en een vals gevoel van een echte te hebben . Een MB die echt de oorlog heeft mee gemaakt heeft 98 procent rondom en zeker de bodem nieuwe stukken ingelast gekregen of een hele nieuwe flank en een heel nieuwe bodem .Buiten het dashbord dat moet natuurlijk blijven en de ronde steunen of ze horen er niet meer bij .. Is dat origineel ?? Ik heb ooit een "echte " gezien en die gast zo fier als een gieter want hij had een "echte" maar toen ik hem er op wees dat de linker kant fort was en de rechter MB viel zijn wereld gewoon in elkaar . Waar zijn we mee bezig .
Of je moet doen zoals de kevers ,,, "redlook " gewoon laten hoe het is en de mekaniek in goede staat zetten .Maar geen WOF stukken he . Je zal niet veel meer rijden;;
Geniet van je voertuig en durf het gebruiken en verban je gedachten van echt en er bij te horen . Ik heb vorig jaar een M201 gevonden in Afrika ( Benin ) en ben hem aan het restauren .Nu blijkt dat de helft van de stukken Fort gestempeld zijn tussenbak enz ( heb er spijt van want die zijn geen zak waart ). Moet ik me nu ineens meer er bij horen omdat er een paar stukken een stempeltje hebben . Voel je een met je voertuig en leer er van te houden want jullie zijn ook niet origineel .
Geen hotchkiss driver discrimeren want jou kast is misschien nog jonger als die van hem En als het de kast niet is ( dashbord ) dan wel de stukken ijzer bij de brico gekocht. Maar hij durft er voor uit te komen en sommige niet .Jeep is een stuk ijzer dat geplooid is in Ohio en dat ze ergens toevallig de naam JEEP gegeven hebben . Als dat stuk ijzer nu geplooid is en Frankrijk of USA wat is het verschil . Hoe veel MB ,s zijn er als jeep europa binnen gekomen . De meeste staken in kisten als losse onderdelen en werden hier geassembleerd oa door Hotshkiss .
De cj 3A is zelfs in Antwerpen in elkaar gestoken ..
Jeep is een symbool ,, symbool van bevrijding en als dat nu een stempeltje heeft of niet ; heeft er geen fluit mee te maken ...jEEP wordt gebruikt om de bevrijding te herdenken , de bevrijding van het nazisme waar discriminatie heel hoog in het vaandel werd gedragen . Laten we de zelfde fout niet opnieuw maken .
Hoe veel voertuigen zijn er niet van Noorwegen gekomen . Hebben die het front gezien ???? Ik ben er pas geweest en ben daar in een kazerne geweest en daar stonden misschien 30 of meer bantam remorken . Bijna nieuw . Is gewoon oude stok die de Amerikanen aan Noorwegen gegeven hebben . Beetje realistisch zijn . Niet elk origineel voertuig heeft het front gezien en die het gezien hebben zijn gesmolten in Cocceril sambre ( of hoe schrijf je dat ) en daar is dan de hotchkiss van gemaakt . Jeeps never die ....

Moest er even uit

Ikke
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door johan willaert »

Edit: Verkeerd gepost....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door Haplo »

Alles prima hoe zoiets is opgebouwd.
Het is allemaal zowat 1 op 1 uitwisselbaar en er is gelukkig veel in replica te krijgen om ze rijdend te houden.
Maar plak er in elk geval niet van die lelijke keep them roling stickers op of zo.
Zie ze wel eens staan met een partij stickers er op, een 27 MC er in en meer van die ongein.
hoe haal je het in je hoofd.
Soms net een kermis attractie.
Mvg/Best regards, Sipke
katanga836
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2010, 10:38

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door katanga836 »

ik heb nog 2willy's jeep te koop en 1 ford met met alle gereedschap erbij orgineel ik verkoop ook alle caroserie stukken voor willy's jeeps van 1940 tot modellen cj7 mijn tel nr is0475497546 email katanga836@telenet.be
jeroenb
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2016, 18:13

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door jeroenb »

Beste allemaal, een vriend van me (woont in Belgie) heeft een 1944 Willy Jeep met Bantam T3 trailer. In echt perfect staat. Enig idee wat zo'n set waard is?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door johan willaert »

jeroenb schreef:Beste allemaal, een vriend van me (woont in Belgie) heeft een 1944 Willy Jeep met Bantam T3 trailer. In echt perfect staat. Enig idee wat zo'n set waard is?
Foto's zijn echt wel nodig om een basisprijs te schatten
Hangt af van de staat, de originaliteit van de onderdelen, of het allemaal van dezelfde jeep komt enz...

Tussen de 7.000 en 25.000 Euro...

en als'm uit het Tank Museum van Catz komt zo' 100.000Euro :lol:


Enne het is Willys, met s

Heb net onderstaande Ford GPW gerestaureerd en kom op een schatting van zo'n 20.000...

Afbeelding
29th Let's Go!!!!!
phendriks82
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 14 jun 2014, 11:55

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door phendriks82 »

Dat puristen gepraat is m.I onzin... DE originele willys bestaat niet meer. Na en tijdens de oorlog is 99% van alle willys gestript of gerepareerd met de onderdelen die er toevallig lagen..dus dat . Maar als iemand happy is met ern deels originele laat hem dan lekker genieten.. reenactors claimen altijd originaliteit, maar kijk maar eens goed....ikzelf heb geluk gehad. In nl een lopende goede jeep gekocht waarvan ook nog ns body chassis en motor oorlogs bleken te zijn. Een mooie bonus maar ik ga mijn jeep sowieso raf blauw maken gewoon omdat dat gaaf is..
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door earlymb »

Ik zie anders regelmatig jeeps voorbijkomen die de meeste originele onderdelen nog steeds hebben. En er zijn er nog veel meer waar de eigenaren alle moeite, tijd, en geld insteken om ze weer helemaal 'factory class' te krijgen (al gaat dat soms wat ver, er mag dan niet meer dan 5 miles ofzo op de dagteller staan). Het ligt eraan waar je de grens trekt, de lucht in de banden zal niet uit de oorlog zijn.

Maar verreweg de meeste jeeps zijn in het gunstigste geval een mix van WO2-onderdelen inderdaad, en vaak in ruime mate voorzien van reproductie of WOF onderdelen.Tijdens de oorlog werden duizenden details veranderd, dus zelfs al zijn alle onderdelen uit WO2 dan hoeft hij nog steeds niet origineel te zijn. Het is best leuk om onderzoek te doen en te zoeken naar de correcte delen, al zal dat meer geld kosten dan de jeep bij verkoop ooit zal opleveren.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Gezocht : Willys MB

Bericht door Jim »

phendriks82 schreef:Dat puristen gepraat is m.I onzin... DE originele willys bestaat niet meer. Na en tijdens de oorlog is 99% van alle willys gestript of gerepareerd met de onderdelen die er toevallig lagen..dus dat . Maar als iemand happy is met ern deels originele laat hem dan lekker genieten.. reenactors claimen altijd originaliteit, maar kijk maar eens goed....ikzelf heb geluk gehad. In nl een lopende goede jeep gekocht waarvan ook nog ns body chassis en motor oorlogs bleken te zijn. Een mooie bonus maar ik ga mijn jeep sowieso raf blauw maken gewoon omdat dat gaaf is..
Grappig is dat aan het begin van de oorlog de RAF hun voertuigen standaard leger groen ging schilderen. Helemaal als de voertuigen in operationele basis dienst ging doen. Na de oorlog werden de voertuigen weer bleu/grey maar vaak gloss.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie