Je nieuwste aankoop - deel 4

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Owja.. ik bedoel ook Atrox! Oops sorry... :oops:
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

RelicHunter44 schreef:Engelse Holster voor de Webley No 1 MK 5 flare pistol, vrij moeilijk om te krijgen, vooral als hij gemarkeerd is. Met broadarrow en 1941 gemarkeerd. Een leuke aanwinst voor bij de webley :) .

Afbeelding

Afbeelding
Heb jij een Webley?? Vet man! Zou je die eens willen laten zien?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja een Webley Flare he!! Zoals stond in de tekst :P Niet dat opeens de ME bij me aan de deur komt haha.

Afbeelding

Maar hij is eigelijk van m'n pa, maar we verzamelen samen, en ik heb ook een gedeelte betaalt. Dus hij is van beide :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Mooi ding man! De Webley .455 is ook mooi ;)
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Ja idd, die zijn ook mooi, en niet eens zo duur opzich! Alleen de wetgeving :( Maar ben wel blij met die holster, die moet er wel bij namelijk.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Krantje 12 Februari 1945 met info over oa Veritable. Moet hem nog binnekrijgen. Een leuk documentje voor bij de spullen van Veritable, vind ik zelf voor een mooi prijsje ook (kleine dingetjes kunnen ook leuk zijn :) .

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Edgar op 01 sep 2005, 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

RelicHunter44 schreef:Krantje 12 Februari 1945 met info over oa Veritable. Moet hem nog binnekrijgen. Een leuk documentje voor bij de spullen van Veritable, vind ik zelf voor een mooi prijsje ook (kleine dingetjes kunnen ook leuk zijn :) .
Het zijn die dingen die het doen vind ik persoonlijk.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Ja , precies, vind ik ook, heb nog wel een stafkaart van m'n verzamelgebied op het oog. Maar het is nog niet zeker of ik die kan krijgen :). En hier nog m'n persfoto die vandaag is binnengekomen. En meteen mooi ingelijst :)

Afbeelding
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Coole foto :shock:
Wat houdt de liggende soldaat als wapen vast? een Bren?
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Inderdaad een Bren gun, en er ligt nog een soldaat voor, die heeft ook een bren gun volgens mij :). Vind het zelf trouwens ook wel een leuke foto, en vooral ook vanwege dat hij uit m'n verzamelgebied komt.
Laatst gewijzigd door Edgar op 01 sep 2005, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Wow Relic, hijs echt zeeer vet. En hij past super tussen je collectie. Hele mooie aanwinst hoor echt waar!!! Zeker die tekst en uitleg maakt het meer dan gewoon een foto. :D :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Ja, dat vind ik nou ook, heb nu 5 foto's, alle met bijbehorende tekst. Zag er laatst 1 met alleen holland erop en verder als eraf gescheurd. Echt zonde vind ik, zo is de hele historie achter de foto eigelijk weg. Maar persfoto's zijn zeker weten een favo van mij, vooral vanwege de uitleg en de afmetingen.
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Nu we het over pers foto's hebben :lol:

Ik heb er 6 nieuwe bij;
- Generaal Mc Arthur 25x20 cm
- B-29 Bommenwerper 25x20 cm
- Generaal Clinton A. Pierce die jappen ondervraagt 25x22 cm
- US Soldaat met camouflage op een platte helm 22 x 16,5 cm
- Generaal Eisenhouwer 22x 16,5 cm
- Piloot in de cockpit van vliegtuig met een dame 25x20cm
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

En heb je er toevallig een foto van? :) :lol:
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

De scanner is helaas kapot, zal wat onduidelijk foto's posten dan heb je een idee :wink:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De foto's zijn in het echt een stuk mooier natuurlijk, echt balen dat de scanner kapot is, had ook wat vragen over de 4de foto? Maar zo zijn de details moeilijk te zien...
Gesloten