Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
reeds lange tijd droom ik ervan om mij een Garand aan te schaffen en doordat ik nu (eindelijk ) een vakantiejob heb wordt dit mogelijk. Ik heb er een aantal gezien op de beurs in Ciney voor ongeveer 600€ het stuk. Is dit een goeie prijs? (heb door de zoekfunctie gezien dat het gemmideld 450 is? ).
En hoe kom je te weten of het geweer oorlogs is of na-oorlogs. Ik weet wel dat je naar die nummers moet kijken, maar je kan toch niet die hele lijst afprinten en meenemen ...
En hebben jullie mss ook nog andere tips waar ik naar moet kijken?
Mvg,
Gilles
(Owja, als er mensen zijn die er hier verkopen, PM me! )
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Het is zeer moeilijk om een complete war-time (oorlogse) Garand te vinden. Vele onderdelen zijn namelijk na de oorlog vervangen. Het serienummer is ook van belang. Ik heb ff een black-out, maar ik meende dat hij sowieso oorlogs was als hij een getal onder de 2500000 heeft. Ook de maker speelt een rol in de prijs. Zo betaal je voor een Winchester gemiddeld €100-200 meer dan voor een SA (Springfield Armory)
Nu vind ik het niet zo erg als de onderdelen na-oorlogs zijn (behalve dan de zichtbare) aangezien hier in Belgie ze toch gelast worden ... De stock daarentegen vind ik wel belangrijk, ik heb gezien bij mijn originele carbine stock dat er onder de handgreep een "P" gemarkeerd staat? Is dit bij de Garand ook zo?
@ Johan: ik heb ooit eens zo'n lijst gekrege en dat was dus enorm
mss dak dat wa ga samenvatten tot een logisch overzicht
van waar heb jij die lijst?
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
AtroX schreef:@ Johan: ik heb ooit eens zo'n lijst gekrege en dat was dus enorm
mss dak dat wa ga samenvatten tot een logisch overzicht
van waar heb jij die lijst?
Ha, ligging in Belgie, dan zal ik ze bestellen
Ziet er interessant uit ...
Ik had ervoren zo'n boekje gekocht in het AB museum van St M. E. maar dat was eerder de uitrusting in het algemeen, geen echt details
Bedankt vr de info beiden, nog 20 dagen werken en ik heb er genoeg voor ^^
Zijn er mss winkels in Belgie die er zo verkopen? Of is het beter op een beurs te kopen? En die prijs van Ciney was dat een eerlijke prijs (600e)?
Ik weet geen enkele winkel die er verkoopt, behalve dan Armes Cornet die er heel af en toe eentje te koop heeft staan. Enkele maanden geleden nog een sniperversie aan €1200... €600 lijkt me ok, maar wees zeker van wat je koopt. Succes nog met de aankoop.
En hoe zit dat met die slings? zit daar veel repro tss en hoe herken je ze?
*edit* btw de beurs in Ebernhahn de 19+20 augustus, is die de moeite waard en zoude ze daar Garands verkopen?
Er zijn bij Westland oginele lederen slings te koop voor 25 euro. Lijkt mij niet de moeite waard repro's van te maken vanwege de lage opbrengst. Orginele van repro onderscheiden is lastig, maar als het er "te nieuw" uit ziet ( lastig uit te leggen, is toch een gevoel.. ) kan het repro zijn.
Ja, ze hebbe me altijd geleerd eraan te ruiken
nieuw of chemische geur -> 90% repro
Er waren drie soorten slings in WO2 voorzien voor de M1...
Top to bottom:
M1907 Rifle sling met brass of steel hooks...
M1923 Rifle Sling
M1 Web Sling (Deze zijn meestal gedateerd en na-oorlogs tegen schimmel bewerkt en daarvoor gemarkeerd (MRT 1952 is Mildew Resistant Treatment 1952)
En welke vd 2 eerste slings zou ik dan nodig hebben als ik liefst een zou hebben gedateerd voor 1944? Of is dat voor beiden hetzelfde
Mooie Garands btw, vooral die eerste