[GZ] landing Normandie en 101st Airborne! Help mij..
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Ik wou in het begin ook AB verzamelen maar nadat ik die prijzen had gezien was ik al vlug van gedacht veranderd 
Voor het moment ben ik bezig met een setup van het Ardennenoffensief, waarmee bijna alle beginners mee starten aangezien het het goedkoopst/minst "gedetailleerd" is en het gemakkelijkst verkrijgbaar
Bovendien is het een stuk geschiedenis van je eigen land!
Ik raad het je aan

Voor het moment ben ik bezig met een setup van het Ardennenoffensief, waarmee bijna alle beginners mee starten aangezien het het goedkoopst/minst "gedetailleerd" is en het gemakkelijkst verkrijgbaar

Bovendien is het een stuk geschiedenis van je eigen land!
Ik raad het je aan

Laatst gewijzigd door AtroX op 22 jul 2005, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
philipD schreef:ik ben nog niet zo lang begonnen met verzamelen. En weet er dus ook nog niet zo veel van af.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de topicstarter helemaal niet over een ruime kennis van US WW2 Militaria in het algemeen en US AB in het bijzonder beschikt.
Dit is geen kritiek, maar gewoon een vaststelling die hem bij z'n zoektocht in het US AB gebeuren alleen maar frustratie zal opleveren...
Eigenlijk lijkt mij dit een zoveelste dromer die nu hij één en ander over Amerikaanse Para's gezien en gelezen heeft, beslist heeft dat hij dit maar even zal gaan verzamelen.....
Hoeveel hebben we er zo al de revue zien passeren.....????

Misschien ben ik verkeerd, en ik hoop dit echt voor de topicstarter..... De toekomst zal het uitwijzen...
Ik ben in ieder geval benieuwd wat hij ons binnen pakweg een jaar kan tonen.....
Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 22 jul 2005, 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Goh de dure dingen zijn zo wat:
Airborne
Ranger
Medisch (vooral het materiaal kost hopen geld geloof me ik verzamel het :p)
Maar zoals Johan zegt een kennis over de zaken die je verzamelt is zeer belangrijk en moet hem gelijk geven over het feit dat de topicstarter dit niet echt weergeeft.
*aan de topicstarter effe de vraag waar zijn interesse eigenlijk mee begonnen is?*
Airborne
Ranger
Medisch (vooral het materiaal kost hopen geld geloof me ik verzamel het :p)
Maar zoals Johan zegt een kennis over de zaken die je verzamelt is zeer belangrijk en moet hem gelijk geven over het feit dat de topicstarter dit niet echt weergeeft.
*aan de topicstarter effe de vraag waar zijn interesse eigenlijk mee begonnen is?*
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
-
- Lid
- Contacteer:
Btw, mss kun je met de Britse Airborne starten? Dat is al iets goedkoper dan de Amerikaanse 
(of het nog te vinden is heb ik geen idee, atm niet mijn verzamelgebied)

(of het nog te vinden is heb ik geen idee, atm niet mijn verzamelgebied)
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- willysproject
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Voor US AB mag je zoveel geld opzij leggen als je wilt.... Het is er gewoon niet...
Pas na pakweg 15 jaar verzamelen had ik een kans om een Re-inforced M42 suit te kopen.... een M2 D-ring helm kwam er pas na 20 jaar....
Rigger pouches heb ik er twee gezien sedert 1976.....
Ik had over een periode van 20 jaar slechts een 5-tal keer de kans om gemarkeerde helmen te kopen....
En dan nog omdat ik de vorige eigenaars kende.... het materieel kwam heus niet op de beurstafels te liggen....
Johan
Pas na pakweg 15 jaar verzamelen had ik een kans om een Re-inforced M42 suit te kopen.... een M2 D-ring helm kwam er pas na 20 jaar....
Rigger pouches heb ik er twee gezien sedert 1976.....
Ik had over een periode van 20 jaar slechts een 5-tal keer de kans om gemarkeerde helmen te kopen....
En dan nog omdat ik de vorige eigenaars kende.... het materieel kwam heus niet op de beurstafels te liggen....
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Contacteer:
Eigelijk ook een voordeel niet?
Dan blijven die voorwerpen uit de handen van mensen die er slechte zorg aan zouden geven
[imo, en niet bedoelt op threadstarter btw]
Dan blijven die voorwerpen uit de handen van mensen die er slechte zorg aan zouden geven

- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
Believe me Britse Airborne is zekers niet goedkoop, kan het weten
En het vinden van sommige items is bijna een onmogelijke opgave, en dan de prijzen nog..................olalala
Trouwens alle zaken beginnen steeds schaarser en duurder te worden.
In ieder geval succes met wat je ook beslist te gaan verzamelen, je hebt in ieder geval goede tips en opbouwende kritiek van niet de minste verzamelaars gekregen.
Verdiep je ook meer in de gehele oorlog in plaats van de holywood hype.
Zijn zat interesante docu's en oude films die een beeld geven van alle oorlogs gebieden en deelnemende landen.
Airborne items van welk land dan ook is gewoon weg gezegd het verzamelen van de Cream of the crop en Elite eenheden verzamelen kost nou eenmaal een kluit met geld!!
Veel jongeren in mijn omgeving die ook militaria wouden verzamelen, zijn overgestapt op de Dragon 1:1 figures, of zijn repro items gaan verzamelen.
Cain

En het vinden van sommige items is bijna een onmogelijke opgave, en dan de prijzen nog..................olalala
Trouwens alle zaken beginnen steeds schaarser en duurder te worden.
In ieder geval succes met wat je ook beslist te gaan verzamelen, je hebt in ieder geval goede tips en opbouwende kritiek van niet de minste verzamelaars gekregen.
Verdiep je ook meer in de gehele oorlog in plaats van de holywood hype.
Zijn zat interesante docu's en oude films die een beeld geven van alle oorlogs gebieden en deelnemende landen.
Airborne items van welk land dan ook is gewoon weg gezegd het verzamelen van de Cream of the crop en Elite eenheden verzamelen kost nou eenmaal een kluit met geld!!
Veel jongeren in mijn omgeving die ook militaria wouden verzamelen, zijn overgestapt op de Dragon 1:1 figures, of zijn repro items gaan verzamelen.
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
-
- Lid
- Contacteer:
Ik kreeg vanmorgen nog via PB de vraag of ik kon helpen bij het vinden van US D-Day spullen....
Het is spijtig, maar dat kan en wil ik niet....
Ik verzamel zelf US met de nadruk op D-Day....
Dit illustreert dat je er als verzamelaar alleen voorstaat en je dus je materie moet beheersen...
Johan
Het is spijtig, maar dat kan en wil ik niet....
Ik verzamel zelf US met de nadruk op D-Day....

Dit illustreert dat je er als verzamelaar alleen voorstaat en je dus je materie moet beheersen...
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Contacteer:
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
Is beter te doen als Airborne, ook kwa prijzen.
Maar de prijzen van standaard infanterie stijgen elk jaar ook aardig.
Maar de prijzen van standaard infanterie stijgen elk jaar ook aardig.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek