Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Voor die prijs kan je al een paar originele stukken kopen of een broek of een vest als je mazzel hebt.
Rond BOB zit zo'n hele handel die de prijzen omhoog jaagt.
Vergeet niet dat dit NIET het echte materiaal is, het is kledij gedragen door een acteur in een serie, nieuw gemaakt en kunstmatig verouderd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs) World War II - European Theater of Operations http://www.ww2-eto.com
Stravers schreef:Wat is er trouwens gebeurd met al het BOB materiaal? Word dat zo verkocht of is er ook wat vernietigd bijvoorbeeld?
Clements trading heeft na BOB 100 Airborne pakken toen gekocht. In het hele begin kon je daar een pak kopen voor 750 gulden. Maar al vrij snel zijn die prijzen omhoog gegaan omdat ze zeer geliefd waren.
Ik heb een aantal jaar geleden voor de hype ergens de uit de film afkomstige verscheurde/bebloede broek van guarenere te koop gezien. Die uit die scene in bastogne waar ie zijn been verliest.
Vondt hem toen te duur voor repro. Maar wel apart.
Er zijn wel degelijk verzamelaars die hoge prijzen voor 'props' willen geven uit films als BoB, SPR,... Maar dit zijn geen Militariaverzamelaars! Dit zijn verzamelaars die zich enkel toeleggen op materieel dat gebruikt is in films, en bereid zijn om hier grof geld voor neer te leggen. Ik bevond me sinds twee jaar geleden ook in die verzamelwereld( Jurassic Park...) en heb toen €300 betaald voor het complete kostuum van Alan Grant, dat de acteur Sam Neill heeft gedragen in JP///. Vanwege andere interesses (WOII) heb ik dit pak met veel winst verkocht (€1000). Het is nu eenmaal een hobby als alle andere en ik vind het onnodig om hier kritiek op te hebben. Die mensen zijn even serieus met hun hobby bezig als wij dat zijn. Natuurlijk zijn er hier uitzonderingen tussen en natuurlijk zullen er militariaverzamelaars bieden op dit pak...
Als ik zie hoeveel BoB en SPR uniformen er sedert 1999 al verkocht zijn, heb ik de indruk dat elke acteur in de serie en film zowat 10.000 uniformen had....
Meijelse schreef:Ik heb een aantal jaar geleden voor de hype ergens de uit de film afkomstige verscheurde/bebloede broek van guarenere te koop gezien. Die uit die scene in bastogne waar ie zijn been verliest.
Vondt hem toen te duur voor repro. Maar wel apart.
deze broek is ook door DHR clements gekocht en verkocht voor ook een aardige smak geld ja.
dit soort materiaal word meestal ook zo gekocht van reprohandelaars met de opties van een terugkoopformule waarna de handelaars deze als movieprops kunnen verkopen voor een hele hoop meer
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Allemaal goed en wel en ik heb er helemaal niks tegen dat men deze dingen verzamelt.
Maar jammer genoeg lopen er sujetten rond die die repros als zijnde origineel gaan verkopen.
Nu kan je wel zeggen dat de koper maar beter moest opletten ..... maar zulke dingen gebeuren wel.
Soms is de repro beter dan het origineel.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs) World War II - European Theater of Operations http://www.ww2-eto.com
Nog zoiets, ik kwam net op Marktplaats een aanbieding tegen met 16 originele d-day foto's.
Echt een setje van de bekendste d-day foto's, vooral de onderste en die van Eisenhower. Er staat dus ook bij: met onderschrift. Maar als het onderschrift toch over de onderkant van de originele foto's is, dan kan het toch niet dat op alle foto's wel de onderkant staat he? En het onderschrift van de bekende foto met Eisenhower luidt: Eisenhower die een medaille uitreikt, terwijl ik me kan herinneren dat dit gewoon een soort peptalk was voor d-day.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.