Onbekend Drinkbekertje met battle damage

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Onbekend Drinkbekertje met battle damage

Bericht door Edgar »

Deze laatst gevonden op mijn stek, 2 kogelgaten, van 1 kogel naw. Mijn vraag is, kent iemand dit model? Hij is van alluminium en er heeft een hengsel aan gezeten. Gevonden in een naw. vroegere commandopost (aan de vorm van de schuttersput te zien). Hoop dat de eigenaar niet aan het drinken was toen ie deze vast hield :| :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Hier de kogelgaten te zien:

Afbeelding

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Mooie vondst! :)
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Bedankt, maar heb je enig idee van welk land deze kan zijn? Of wat voor soort drinkbeker dit is? Blijft voor mij een raadsel :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Het lijkt me, van de fotos te zien, alleszinds niet Amerikaans. Die zijn anders gevormd, een beetje een halve 8-vorm :)
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Owja, maar dat kan sowieso al niet, want die zijn waar ik zoek niet geweest. Iig bedankt voor de hulp, ik vermoed zelf Engels, maar het is niet het standaardmodel. Duits sluit ik echter ook niet uit.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

http://ww-2militaria.com/b/new/ef/ef0092/desc.htm

het zou dus wel eens goed Duits kunnen zijn.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Ja, maar de vorm is anders (deze loopt niet schuin) en hij is een stuk groter en breder.... verder zit dat lipje er niet op, maar heeft er een handvat opgezeten.
Jan
Lid

Bericht door Jan »

Ik dacht toen ik het zag meteen aan een Engelse mok, maar ik betwijfel het want ik dacht dat het handvat er niet zo aan vast zat.

Jan
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ik denk gewoon een eigen bekertje, voor oa te scheren.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Sluit ook zeker niet uit dat het om een civiel object kan zijn. Hoeft niet altijd militair te zijn.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Jan schreef:Ik dacht toen ik het zag meteen aan een Engelse mok, maar ik betwijfel het want ik dacht dat het handvat er niet zo aan vast zat.

Jan
Precies, dat dacht ik ook, maja, dan is idd het handvat wel raar.
Plaats reactie