Fibre rim para helmet

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

is dat geen poolse parahelm?
Ik heb geen verstand van zo'n dingen hoor...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

HJN&co is repro van pegasus militaria,hoop dat je dat wist. :| johan
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Hij zag er al zo nieuw uit :?
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

jmc baan schreef:HJN&co is repro van pegasus militaria,hoop dat je dat wist. :| johan
Ja idd, ik hoop dat ze ooit die spullen beter merken! Ben er zelf ook ingestonken!
Trouwens zijn maar twee makers van parahelmen! BMB en G&S!
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Een g&s staat nu op ebay,nog 5 uur .mooi ding.900 of duizend dollar denk ik.
Gebruikersavatar
steelpots
Lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 feb 2004, 23:48

Bericht door steelpots »

jmc baan schreef:HJN&co is repro van pegasus militaria,hoop dat je dat wist. :| johan
Ik wist het maar ik wil even laten zien dat ze die helmen mooi na maken.
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Nou,gelukkig maar.In mijn zoektocht naar een orginele,was ik toch verbaasdt over het aantal variaties van de para helm en dit is er toch duidelijk geen een van.Maar voor een leek toch zeer bedriegelijk,zeker als deze repro,s wat ouder worden.De g&s ging voor 965dollar.En voor iemand die op zoek is naar een orgineel,kijk eens wat westland van beltring heeft meegenomen en op ebay is ook weer een fibre rim.Alleen kleine maten 6 5/8.Te gek die airborne handkarretjes op westland,trouwens.Johan :wink:
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Bijzonder mooie smock en parahelm Johan 8) , heb altijd al een zwak voor Engels para spul.
Collector of uniforms of the enemy
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Dank je ,Mooyman

Dat zelfde had ik bij je m44 camojasje nou ook,hoop dat het een panzergrenadier van de hohenstaufen wordt.Je kent de fotoserie van jakobsen en Wenzel? :)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

jmc baan schreef:Dank je ,Mooyman

Dat zelfde had ik bij je m44 camojasje nou ook,hoop dat het een panzergrenadier van de hohenstaufen wordt.Je kent de fotoserie van jakobsen en Wenzel? :)
Geen dank, ja die foto serie ken ik inderdaad :) .
Collector of uniforms of the enemy
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Mooyman schreef:
jmc baan schreef:Dank je ,Mooyman

Dat zelfde had ik bij je m44 camojasje nou ook,hoop dat het een panzergrenadier van de hohenstaufen wordt.Je kent de fotoserie van jakobsen en Wenzel? :)
Geen dank, ja die foto serie ken ik inderdaad :) .
Het keerpunt in de slag om arnhem vastgelegd op foto,in de loop der tijd heb ik veel fotos gezien uit deze serie ,meestal vind je een enkele foto in boeken die uit deze serie zijn.Vele foto van south staffords en paras die gevangen genomen worden door ss in allerlei camo en lichte uitrusting.In museum 40-45 is dit het onderwerp van een diorama.Helaas geen para met zijn smock zonder webbing,het dot uniform is er wel. johan :)
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Mooie items heb je daar Johan!!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

jmc baan schreef:
Mooyman schreef:
jmc baan schreef:Dank je ,Mooyman

Dat zelfde had ik bij je m44 camojasje nou ook,hoop dat het een panzergrenadier van de hohenstaufen wordt.Je kent de fotoserie van jakobsen en Wenzel? :)
Geen dank, ja die foto serie ken ik inderdaad :) .
Het keerpunt in de slag om arnhem vastgelegd op foto,in de loop der tijd heb ik veel fotos gezien uit deze serie ,meestal vind je een enkele foto in boeken die uit deze serie zijn.Vele foto van south staffords en paras die gevangen genomen worden door ss in allerlei camo en lichte uitrusting.In museum 40-45 is dit het onderwerp van een diorama.Helaas geen para met zijn smock zonder webbing,het dot uniform is er wel. johan :)
Dat zijn zeer zeker interessante foto's, in het Airborne museum in Oosterbeek hangt de gehele serie aan de wand.
In het modelbouw boek, German armoured units at Arnhem, staan ook een aantal foto's uit die serie.
Aankomend weekend(13 en 14 augustus) is er weer een tweedaagse beurs bij het museum, ben daar aanwezig en zal dan ook zeker weer even het museum bezichtigen.
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie