Engelse lichtpistolen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Engelse lichtpistolen

Bericht door Edgar »

Mijn vader is van plan om enkele Engelse lichtpistolen WO II te kopen, omdat dit de enigste wapens zijn die je werkend mag hebben (k98 dichtgelast bijv. vind ie lelijk). Welke types zijn er qua lichtpistolen (engels), en wat zouden ze moeten doen op een beurs?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
WDRob
Lid
Contacteer:

Bericht door WDRob »

De Britse seinpistolen llkmen in twe maten voor 1"en iets groter. De duimse kom je nog wel eens tegen.
Voor gedetaileerde info over het 1" model:
identification list, pistol, signal no. 1, mk. 3*, 4 & 5 heb ik als herdrukje.

WDrob
n2
Lid

Bericht door n2 »

Ik ben ook nog op zoek naar zo'n ding.
Voor een gemmidelde betaal je zo'n €150,
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

In het boek "The Equipment of the WWII Tommy" zijn ook een aantal pagina's gewijd aan de diverse seipistolen en holsters en flare patronen.

Er staan onder andere in de type"
No. 1 Mk III*
No. 1 Mk IV
No. 1 Mk V
No. 2 Mk V
No. 5 Mk I
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Oke bedankt nico! M'n vader is van plan deze te kopen:

Afbeelding

Ziet ie er goed uit? Lijkt mij wel iig, en welk type is het?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Dit is volgens mij het type No. 1 Mk IV. Lijkt mij wel een goede. Om helemaal zeker te weten zou het boekje van WDRob meer duidelijk het geven over de No. 1 Mk IV.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Ok bedankt! Hij staat op een Amerikaanse site te koop, zal eens kijken of ze deze dingen naar Nederland verzenden.
n2
Lid

Bericht door n2 »

Als ze er meer hebben, kun je me die link dan eens geven?
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

RelicHunter44 schreef:Ok bedankt! Hij staat op een Amerikaanse site te koop, zal eens kijken of ze deze dingen naar Nederland verzenden.
Volgens mij mag je geen enkel wapentuig importeren, alhoewel ik heb gehoord dat ze FS messen en bajonetten en dergelijke wel doorlaten.
WDRob
Lid
Contacteer:

Bericht door WDRob »

Buskruitwapens, in originele staat, van voor een zekere datum zijn op dit moment nog steeds vrij in Nederland. En alle experts lijken het erover eens te zijn, dat een dergelijk Brits uit de tweede wereldoorlog stammend lichtkogelpistool hieronder valt. Echter je moet wel het bouwjaar kunnen aantonen!

Kan eenieder eens de wet wapens en munitie nalezen (is op internet te vinden) ipv dom elkaar na te praten?

WDRob
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Devilmorfose schreef:
RelicHunter44 schreef:Ok bedankt! Hij staat op een Amerikaanse site te koop, zal eens kijken of ze deze dingen naar Nederland verzenden.
Volgens mij mag je geen enkel wapentuig importeren, alhoewel ik heb gehoord dat ze FS messen en bajonetten en dergelijke wel doorlaten.
Oow dat is minder, nou ja, bij de beurs in Huizen zullen ze ook wel liggen lijkt me.
Philip,ABRG
Lid

Bericht door Philip,ABRG »

Hes van Zweeden in Arnhem heeft er ook verschillende te koop
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Heeft die een site?
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

RelicHunter44 schreef:Heeft die een site?
http://www.hesvanzweeden.nl/

Op de site hebben ze een seinpistool van het type No. 4 Mk I te koop. Misschien dat ze in de winkel wel meer modellen hebben.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Dat is jammer genoeg niet het model wat m'n pa zoekt (hij wil er één met een lange loop), maar misschien ga ik met m'n pa binnekort eens naar die winkel.
Plaats reactie