Bijbel 51ste Highland ''black watch''

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bijbel 51ste Highland ''black watch''

Bericht door Edgar »

Ik heb laatst op ebay dit bijbeltje gekocht:

Afbeelding

Omdat de 51ste Welsh vrij hard heeft gevochten in Operatie Veritable vond ik deze wel leuk bij mijn verzameling, en is opzich ook een leuk display item.

Er staat ook een dienstnummer in + divisienaam, en een naam. Zou ik er ooit achter kunnen komen of deze man nog leeft en waar deze gevochten heeft? Of waar hij begraven is mits hij gesneuveld is?

Afbeelding

Er staat:Pr.e J R Paiker (oid)
En daaronder het dienstnummer: 2764429 ''Black Watch''

Bijvoorbaat dank

Edgar
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Altijd leuk die persoonlijke items :)
Een kennis van me die ook verzamelt had ooit ook eens zo'n bijbel gekocht, maar wat de verkoper niet had bemerkt was dat er tss het kartoen en het geplakte papier (ja moeilijk uit te legge) een brief verstopt zat van de soldaat aan zijn moeder :)
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Omdat de 51ste Welsh vrij hard heeft gevochten in Operatie Veritable vond ik deze wel leuk bij mijn verzameling, en is opzich ook een leuk display item.

1. 51st highlanders neem ik aan of 53rd welsh ;)

En 2. weet je in welk black watch regiment hij zat?
Starting up again
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zeker een mooie aanwinst Relic! Ben wel beetje jaloers! :P
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Timo schreef:

1. 51st highlanders neem ik aan of 53rd welsh ;)

En 2. weet je in welk black watch regiment hij zat?
@ Timo, FUCK, idd, 51ste highland is het natuurlijk, staat zelfs op m'n site :oops:

Maar nee, ik weet niet in welke hij zat, dat probeer ik uit te zoeken ;)

@Nico, ja is wel leuk object, maar heeft de 51ste Highland ook in de betuwe gezeten? (ik dacht van wel toch? ).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

RelicHunter44 schreef:@Nico, ja is wel leuk object, maar heeft de 51ste Highland ook in de betuwe gezeten? (ik dacht van wel toch? ).
Ja, deze divisie heeft ook in de Betuwe gezeten. Niet zo heel lang maar ze zijn er wel geweest. :)
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

:)
Plaats reactie