GliderRider schreef:Vergeet ook niet dat je foto van At The Front militaria komt. De woorden Airborne en Riggermade zijn woorden die goed verkopen. Stel dat misschien 1/2 originelen bekend zijn, dan is het natuurlijk voor een commercieel bedrijf interessant om zoiets na te gaan maken. Ik geloof dat ze ook foudralen voor de M1A1 carbine verkopen met die tasjes erop.
Ook de uitleg die bij het product gegeven wordt is, naar mijn mening, puur commercieel.
"More commonly seen" waarom heeft niemand ze dan nog gezien behalve bij At The Front Militaria?
Toen ik een aantal jaren geleden met WO2 airborne re-enactment begon was ik door de verkopers ook geneigd om vooral kant-en-klaar rigger made zaken aan te schaffen. Door een oude rot in het vak werd me dit afgeraden en vooral standaard materiaal aan te schaffen. Als ik later dan toch voor rigger made wou gaan dan kon ik beter de repro zaken apart aankopen en deze zelf 'rigger made' maken. Heb je er tenminste voldoening van en is het meestal veel beter gemaakt en dikwijls ook goedkoper.
Er heerst sinds Band of Brothers een echte airborne hype in het re-enactment wereldje en de verkopers hebben hier dan ook onmiddellijk op ingespeeld (kassa, kassa). Ik heb ook al enorm veel slecht repro spul gezien, zowel airborne als ander materiaal en dikwijls voor belachelijk veel geld. Zeker als je via internet besteld krijg je al eens materiaal dat totaal niet gelijkt zoals de foto's op de website. Als antwoord krijg je dan dat de foto op de website afkomstig is van eerdere productie runs etc. Zelf ben ik van zo'n zaken gelukkig bespaard gebleven want meestal koop ik mijn zaken op beurzen zodat je tenminste ziet wat je koopt. Als ik via het internet repro spul koop dan is het van firma's waar mede re-enactors reeds zeer tevreden van zijn.
Als re-enactor moet je goed op je hoede zijn en veel opzoekingswerk verrichten. De laatste tijd zie ik op treffens te veel re-enacters met een helm van een 'Glider Infantry Regiment' en een reinforced M-42 jumpsuit rondlopen. Daarom ben ik ook van een re-enactment groep lid geworden waar men streeft naar historisch korrekte materiaal.
Daarom vind ik re-enactment forums als deze een hele goed dienst. Er is altijd wel iemand die je een antwoord op je vraag kan geven of in ieder geval de juiste richting in je zoektocht kan aangeven.
Greetz,
Ronny aka Viper