Airborne E-Tool
- Simon
- Lid
Dát kwam dus wel geregeld voor! Ik denk dat dat de meest voorkomende aanpassing is, je bedoelt toch een extra zak op de bovenarm? Ik ben het wel met je eens dat het lekker verkoopt, airborne. En dan nog "riggermade"... Kassa!!!Simon schreef:Zondag op het kampement van HWW (Wommelgem)
zag ik een 101 airborne reenactor met op z'en mouw van de M42 jump coat, nog een zak aan vastgenaaid...
Ik denk ook dat het gewoon is om te verkopen...
Daar is 'ie weer!
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Idd, dit kwam heel erg vaak voor!Peter schreef:Dát kwam dus wel geregeld voor! Ik denk dat dat de meest voorkomende aanpassing is, je bedoelt toch een extra zak op de bovenarm? Ik ben het wel met je eens dat het lekker verkoopt, airborne. En dan nog "riggermade"... Kassa!!!Simon schreef:Zondag op het kampement van HWW (Wommelgem)
zag ik een 101 airborne reenactor met op z'en mouw van de M42 jump coat, nog een zak aan vastgenaaid...
Ik denk ook dat het gewoon is om te verkopen...

Zie de meest rechtse paratrooper...
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
- jeroen1944
- Lid
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Heb ze zojuist gespot!GliderRider schreef:Vergeet ook niet dat je foto van At The Front militaria komt. De woorden Airborne en Riggermade zijn woorden die goed verkopen. Stel dat misschien 1/2 originelen bekend zijn, dan is het natuurlijk voor een commercieel bedrijf interessant om zoiets na te gaan maken. Ik geloof dat ze ook foudralen voor de M1A1 carbine verkopen met die tasjes erop.
Ook de uitleg die bij het product gegeven wordt is, naar mijn mening, puur commercieel.
"More commonly seen" waarom heeft niemand ze dan nog gezien behalve bij At The Front Militaria?T-handle Cover, Rigger-Modified: US paras were always looking for new ways to carry more ammunition. This was one of the more commonly seen modifications. M1910 T-handle shovel cover with M-1 Carbine cartridge pouch sewn to the front.

Zie de paratrooper, heeft een riggermade M1 carbine pouch om zijn been. Komt uit de collectie van Michel Detrez, en ik neem aan dat hij geen repro heeft in zijn verzameling

Foto: Johan Willeart
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
Ik wel. blz 84 B-company arrived beide Britten van rechts,jeroen1944 schreef: heb nog nooit een Britse para met rigermade zakken gezien....
Hoewel technisch gezien Britten geen riggermade spullen kunnen hebben want zij hadden namelijk geen Riggers.
Een Rigger was / is een (amerikaans) militair die voornamelijk parachute onderhoud/reparatie deed/ doet. Maar met hun sterke naaimachines tal van andere zaken bij deden. De rigger pouches zie je trouwens ten tijde van Market-Garden vrijwel niet meer. Was blijkbaar in Normandie toch niet zo goed bevallen. Moesten een paar duizend broekzakken op m43 broeken naaien.
- Imme
- Lid
Dit kwam inderdaad helemaal niet vaak voor.earlymb schreef:De man rechts op de foto is Forrest Guth, die deze modificatie ook bedacht heeft. Volgens hem zagen een aantal andere para's wat hij gedaan had en deden dat vervolgens ook, maar het kwam dus helemaal niet zo vaak voor.![]()
Grtn
David
Sterker nog, de enigen die dit regelmatig deden waren HQ/506 en 2/506 van de 101st airborne, en dan alleen nog in normandië.
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer: