Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
het is gewoon een standaard uitrustingstuk, werd overal wel gebruikt. er zitten toch belangrijke zaken in dat je toch wel bij wilt hebben, zelfs in een gevecht.
"Officieel" werd voorgeschreven als inhoud van de smallpack:
- mess-tin in 1 van de kleine voorvakken, daarin een 24hr-ration
- extra veldfles in het andere kleine vak
- in het grote vak persoonlijke uitrustingsstukken als:
- hold-all met scheer- en wasgerei
- handdoek
- housewife
- polishing kit
- sweater
- extra paar sokken
- handschoenen
- sigaretten
- groundsheet
In de large-pack:
- extra ondergoed, shirt, sokken, boots etc.
- great coat
Ik denk dat je het makkelijkst kan zeggen dat de in het veld direct benodigde artikelen in de small-pack meegedragen werden. De rest van de persoonlijke uitrusting, die niet direct nodig was, werd meestal in de large-pack gedragen, welke mee ging met bataillon-transport. Maar dat is natuurlijk weer afhankelijk van of er transport is, hoe lang men ingezet werd, welke missie etc. Referentieboeken geven ook verschillende indelingen aan, dus het is in mijn ogen, wat jij denkt dat een soldaat nodig had!
Er staat veel info op over de uniformen, webbing en de inhoud van een small pack
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
pigy schreef:ohja droegen ze het meeste een smallpack of een largepack?
stef
Aan het front liepen ze met de small pack. Als de large pack gedragen werd dan werd de small pack als in een sort heuptas in de zij gedragen. Deze werd gedragen op weg naar het front en met parades geloof ik.