Dat kan je volgens mij niet zien...?robin.h schreef:Ja ok,maar ik bedoel de balletjes ketting...
US Next-o-Kin Dogtag Set, Sterling ketting
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Daan S.
- Lid
Hehe wil graag weten of ik nu een mooie deal heb gehad of juist niet .Stravers schreef:Bedankt voor de meningen! Ligt de prijs ook aan het type tag? Is de ene zeldzamer dan de andere? En wat is die van mij ongeveer waard?
En waren die Sterling kettingkjes echt zilver, was dit dan niet ontzettend duur?
- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 29 keer
- Contacteer:
Deze kettinkjes zijn gedurende de gehele oorlog gebruikt, maar ze waren alleen los te koop in de PX-shop. Een soldaat kreeg dus standaard het andere model kettinkje uitgereikt, terwijl de balletjesketting aan het eind van WO2 als standard issue werd ingevoerd. Het is dus zeker wel mogelijk dat een individuele soldaat een balletjes ketting had tijdens WO2.
Grtn
David
- RLS
- Lid
Wat heb je ervoor betaald dan?Stravers schreef:Hehe wil graag weten of ik nu een mooie deal heb gehad of juist niet .Stravers schreef:Bedankt voor de meningen! Ligt de prijs ook aan het type tag? Is de ene zeldzamer dan de andere? En wat is die van mij ongeveer waard?
En waren die Sterling kettingkjes echt zilver, was dit dan niet ontzettend duur?
Sterling zilver wil zeggen dat het product 92,5%, 83,5% of 80% puur zilver bevat.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Miesjel
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Staat er wel op, de T42-43 staat voor het jaar waarin hij z'n 'T'-injectie(Tetanus injectie) gehad heeft, zover ik weet. Waarschijnlijk heeft hij hem dus gehad rond de jaarwisseling daar er 2 jaartallen opstaan. Overigens heb ik precies dezelfde ketting als jij maar dan met beide plaatjes aan een haakje(de ene kreeg ik er overigens bij de koop los bij en heb ik er zelf aan vast gemaakt). Volgens mij is de ketting dus gewoon oorlogs.RLS schreef:dan rest nu alleen nog mijn vraag waarom er geen datum van tetanus injectie opstaat. Weet iemand dit?
Op mijn dogtags staan overigens de dependants niet op.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- RLS
- Lid
Hier staat geen T op. Van de tetanus injectie. Deze bedoelde ik ook.
Tags zonder adres van nabestaanden zijn tussen juli 1943 en maart 1944 gebruikt. Bij deze tags staat de voornaam ook voor de achternaam. Na maart 1944 kwam de achternaam eerst op de tag te staan.
Laatst gewijzigd door RLS op 17 aug 2005, 20:34, 3 keer totaal gewijzigd.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Nou sorry hoor, ik dacht alleen even antwoord te geven op zijn vraag..Probeerde alleen een goede daad te verrichten.Miesjel schreef:Tex is oud en wijs genoeg om te weten dat hij militaria op eBay en Beurzen kan halen lijkt me..
Ik neem dan ook aan dat hij de hedendaagse Dogtags bedoelt?
Michel.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.