Homegaurd leren riem???

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
pionier
Lid

Homegaurd leren riem???

Bericht door pionier »

Wie weet of dit een homegaurd riem is, en wat deze waard zijn. Ik kan er zelf niet veel mee namelijk en wou misschien hem verkopen. Thnx.
Afbeelding
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Als de riem inderdaad aan de onderzijde rivetten heeft, als bij de KL riemen, wat ik meen te zien op de foto dan is het óf doorgebruikt door de BB óf een riem van latere makelij. De lederen Homeguardriemen hadden die rivetten voor zover ik weet niet. Waarde? Geen idee.
Daar is 'ie weer!
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Jipz, hij heeft aan de onderkant rivetten. Mij is verteld dat dit het 1923 model (ofzoiets) is en gebruikt door de homegaurd omdat die juist die rivetten heeft.
SignalH
Lid

Bericht door SignalH »

Ik heb al verschillende van deze riemen gezien maar nog nooit met "rivetten". De '41 gedateerde in m'n verzameling is ook zonder.
Tot slot heb ik een naslagwerkje enkel gewijd aan de Home Guard nagekeken en van de 7 "personages" met een lederen riem is er geen enkele met "rivetten".
Dus ik vrees dat dit een naoorlogse aanpassing en dat dit niets te maken heeft met de Home Guard.
Vriendelijke groeten,
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

SignalH schreef:Ik heb al verschillende van deze riemen gezien maar nog nooit met "rivetten". De '41 gedateerde in m'n verzameling is ook zonder.
Tot slot heb ik een naslagwerkje enkel gewijd aan de Home Guard nagekeken en van de 7 "personages" met een lederen riem is er geen enkele met "rivetten".
Dus ik vrees dat dit een naoorlogse aanpassing en dat dit niets te maken heeft met de Home Guard.
Vriendelijke groeten,
Lijkt mij ook een naoorlogse aanpassing...., wat niet wil zeggen dat de riem aan zich niet naoorlogs hoeft te zijn.... doorgebruikt door de BB, dat kan wél!
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie