Was DE engelse uitrusting nou geblancood of niet.
- Robert
- Lid
Was DE engelse uitrusting nou geblancood of niet.
Had de engelse soldaat nou altijd blanco op zijn uitrsuting??
Want ik had net een hele duscusie met een oudere verzamelaar en die gaf me op de kloote dat ik zei dat de engelse soldaten geen blanco op de uitrusting hadden.
( Als ik gelijk heb dat de engelse soldaat geen blanco gebruikt dan krijg ik wat leuks uit zijn verzamneling)
Wat weten jullie hiervan.
MVG Robert
Want ik had net een hele duscusie met een oudere verzamelaar en die gaf me op de kloote dat ik zei dat de engelse soldaten geen blanco op de uitrusting hadden.
( Als ik gelijk heb dat de engelse soldaat geen blanco gebruikt dan krijg ik wat leuks uit zijn verzamneling)
Wat weten jullie hiervan.
MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
- Maj.Cain
- Lid
De webbing werd door veel soldaten geblancoed naar mijn weten, vooral bij de special forces zeg maar, denkend aan night ops en camo.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com
- lee enfield
- Lid
- Michiel M.
- Lid
- Michiel M.
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
Blanco is een spul in een vaste of in poeder vorm. Dit was er in donker en licht groen. Maar ook in khaki en wit. Door dit op je webbing te doen kon je, je webbing groen maken. Dit zorgde voor meer camouflage. Maar ook gaf het een waterdichte laag. Dit werd alleen aan de buitenkant gedaan, anders kreeg men dit ook op het uniform.101st Michiel schreef:Wat wordt er eigenlijk bedoeld met blanco... ?
- Michiel M.
- Lid
Bedankt!Nico Roelofs schreef:Blanco is een spul in een vaste of in poeder vorm. Dit was er in donker en licht groen. Maar ook in khaki en wit. Door dit op je webbing te doen kon je, je webbing groen maken. Dit zorgde voor meer camouflage. Maar ook gaf het een waterdichte laag. Dit werd alleen aan de buitenkant gedaan, anders kreeg men dit ook op het uniform.101st Michiel schreef:Wat wordt er eigenlijk bedoeld met blanco... ?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
- Nico Roelofs
- Lid