Wie geloofd dit dan..?
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- Simon
- Lid
daar heb ik overgelezen, maar als hij dat erbij steekt....
ik heb zo gelezen dat die dingen ongeveer 3000€ kosten (first aid kit, paramodel)
als deen lege 450 kost, verband rond de 35, dan gaat de morphine en het instructie boekje samen toch geen 2500€kosten ofwel?
ik heb zo gelezen dat die dingen ongeveer 3000€ kosten (first aid kit, paramodel)
als deen lege 450 kost, verband rond de 35, dan gaat de morphine en het instructie boekje samen toch geen 2500€kosten ofwel?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Het gaat toch niet alleen maar om de stof en het boekje enzo.. het gaat er ook om dat ze zo weinig gemaakt zijn en dat ze door AB troops is gebruikt..Simon schreef:daar heb ik overgelezen, maar als hij dat erbij steekt....
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
-
- Lid
Alleen Airborne???101st Michiel schreef:het gaat er ook om dat ze zo weinig gemaakt zijn en dat ze door AB troops is gebruikt..
Ook door 1st, 29th, 4th ID's en Rangers tijdens D-Day..
De dagen na D-Day werden overigens veel van de morphine syrettes teruggevorderd, omdat onkundige mensen gewonden iets teveel morfine toedienden, wat de dood tot gevolg kan hebben.
Sander
-
- Lid
- Contacteer:
1. een volledige pouch kost GEEN 3000€....
2. het is een algemeen AAF item dat door ALLE parachute dragers gebruikt werd....
3. ALLE GI's van de aanvalstroepen op D-Day hadden zo'n pouch, zoals sander schrijft....
Meer info ergens halverwege op:
http://users.pandora.be/theliberator/mycollection2.htm
Johan
2. het is een algemeen AAF item dat door ALLE parachute dragers gebruikt werd....
3. ALLE GI's van de aanvalstroepen op D-Day hadden zo'n pouch, zoals sander schrijft....
Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 26 aug 2005, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Nee, weet ik. Maar doordat het door de AB troops gebruikt is, stijgt de prijs aangezien airborne op dit moment een "hype" is...Tank Destroyer schreef:Alleen Airborne???101st Michiel schreef:het gaat er ook om dat ze zo weinig gemaakt zijn en dat ze door AB troops is gebruikt..
Ook door 1st, 29th, 4th ID's en Rangers tijdens D-Day..
De dagen na D-Day werden overigens veel van de morphine syrettes teruggevorderd, omdat onkundige mensen gewonden iets teveel morfine toedienden, wat de dood tot gevolg kan hebben.
Sander
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
Maar waarom noem je het dan zelf zo:johan willaert schreef:1. een volledige pouch kost GEEN 3000€....
Johan
Als hij niet alleen door de paratroopers is gebruikt?[/quote]Johan's Site schreef: Paratrooper First Aid Pouch
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
- Contacteer:
Omdat dat de populaire naam is waarme iedereen weet waarover het gaat....
Net als bij
Jump Boots
M42 Jump Suit
M43 broek
Garand
enz!!!
Allemaal namen die niet officieel zijn....
Trouwens de pouch is officieel: Packet, First Aid, Parachute zoals op mijn site vermeld
Je moet verder naar beneden scrollen!!
Net als bij
Jump Boots
M42 Jump Suit
M43 broek
Garand
enz!!!
Allemaal namen die niet officieel zijn....
Trouwens de pouch is officieel: Packet, First Aid, Parachute zoals op mijn site vermeld

Je moet verder naar beneden scrollen!!
29th Let's Go!!!!!
- Dodo
- Lid
Ooh, oke..
Maar toch stom dat ze het dan de "Parachute" term geven, terwijl het eigenlijk niet alleen voor paratroopers is.
Oh, ik bedenk mij net.
Werden er ná D-Day Normandië nog wel eens die First Aid Packets geleverd aan de normale infanterie divisies? Of was dit een 'eenmalige actie'?
Maar toch stom dat ze het dan de "Parachute" term geven, terwijl het eigenlijk niet alleen voor paratroopers is.
Oh, ik bedenk mij net.
Werden er ná D-Day Normandië nog wel eens die First Aid Packets geleverd aan de normale infanterie divisies? Of was dit een 'eenmalige actie'?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
-
- Lid
- Contacteer:
1. De term is bij de 4 Div Mannequin aangepast.....Dodo schreef:Ooh, oke..
Oh, ik bedenk mij net.
2. Aircrews droegen ook parachutes
3. Bij mijn weten kregen andere eenheden deze pouches NIET tijdens een andere operatie dan Overlord...
Johan's Site schreef:The Parachute First Aid Packet (Medical Department N° 9778500) was issued to every parachute wearer during WW2. This pouch did not replace the standard first aid packet issued to every GI. It was an extra piece of equipment containing a Wound Dressing, Morphine Syrette and Tourniquet, along with a note on how to use the Tourniquet and Morphine. In addition to Aircrew and Paratroopers, the packet was issued to every member of the US Assault Forces for Operation OVERLORD; the Normandy Invasion.
29th Let's Go!!!!!