Britse leger in Zuid Limburg
-
- Lid
Britse leger in Zuid Limburg
Bestaat er een site waar je kan zien welke eenheid in welke plaatsen heeft gezeten en wanneer ze zijn aangekomen?
Wil namelijk op een Bd jasje het liefst de emblemen van britten die hier in de buurt hebben gezeten. (Heerlen/Sittard/Schinnen/Schinveld). Alle info is WELKOM!!! ALvast bedankt!!!
Wil namelijk op een Bd jasje het liefst de emblemen van britten die hier in de buurt hebben gezeten. (Heerlen/Sittard/Schinnen/Schinveld). Alle info is WELKOM!!! ALvast bedankt!!!
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
- Tim Y.
- Lid
-
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
We gaan niet vloeken he? Beetje op je woorden letten.Tank Destroyer schreef:Brits, wat moet je nou met Brits

Ik geloof niet dat er in Zuid Limburg Britten of Canadezen hebben gezeten. Die zaten toch een stukje noordelijker in jou provincie. Richting Overloon en Boxmeer. Maar misschien dat iemand anders hier wat meer over kan vertellen.
- Darryl
- Lid
Horn is bevrijd door de 53e welch divisie, volgens mij zaten de Britten meer in middenlimburg, aan de linkerkant van de maas, de rechterkant van de maas dus omg. Roermond is weer bevrijd door de Amerikanen...Nico Roelofs schreef:We gaan niet vloeken he? Beetje op je woorden letten.Tank Destroyer schreef:Brits, wat moet je nou met Brits![]()
![]()
Ik geloof niet dat er in Zuid Limburg Britten of Canadezen hebben gezeten. Die zaten toch een stukje noordelijker in jou provincie. Richting Overloon en Boxmeer. Maar misschien dat iemand anders hier wat meer over kan vertellen.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
-
- Lid
Ja, in de krant heeft eens een stukje gestaan met een kaart waarop stond dat vanaf midden limburg de engelsen/canadeze er waren. Valse informatie, want van elk mens op leeftijd die de tijd heeft mee gemaakt verteld me dat er eerst engelsen kwamen en dan de amerikanen. Tevens heeft me tante een foto van de engelsen die bij hun onder hebben gedoken.Nico Roelofs schreef:We gaan niet vloeken he? Beetje op je woorden letten.Tank Destroyer schreef:Brits, wat moet je nou met Brits![]()
![]()
- Guido
- Lid
- jeroen1944
- Lid
Idd naar mijn weten is HeeL Zuid-Limburg door de Amerikanen bevrijdt, de grens lag ongeveer bij Echt (Ten zuiden van Roermond). Maar er zal heus wel een Britse eenheid (zie Guido) in het gebied gezeten hebben.Nico Roelofs schreef:We gaan niet vloeken he? Beetje op je woorden letten.Tank Destroyer schreef:Brits, wat moet je nou met Brits![]()
![]()
- Guido
- Lid
- Guido
- Lid
Ja duur, ik heb er over de 60 voor betaald (KOOPJE!!!), maar ik zoek nog de printed! ik ben ze nog maar 1 keer tegen gekomen en meteen gekocht! ze zijn erg schaars!! Ik ben er al heel lang naar opzoek! trouwens ze zijn niet echt langer daar geweest dan paar dagen, volgens mij alleen doorgetrokken naar boven naar het maas gebied.
XXX Corps heeft dacht ik het zelfde gedaan, Als je niet veel geeft om welke emblemen er op zitten, zou ik daar voor gaan (maar weet niet zeker of ze er door getrokken zijn maar grote kans van wel..)
XXX Corps heeft dacht ik het zelfde gedaan, Als je niet veel geeft om welke emblemen er op zitten, zou ik daar voor gaan (maar weet niet zeker of ze er door getrokken zijn maar grote kans van wel..)
- Butch
- Lid
Re: Britse leger in Zuid Limburg
Misschien heb je hier iets aan: http://home.hetnet.nl/~h.gootzen/pionier schreef:Bestaat er een site waar je kan zien welke eenheid in welke plaatsen heeft gezeten en wanneer ze zijn aangekomen?
"Every time you dig your foxhole...remember that this might be youre grave..."