Britse leger in Zuid Limburg

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
pionier
Lid

Britse leger in Zuid Limburg

Bericht door pionier »

Bestaat er een site waar je kan zien welke eenheid in welke plaatsen heeft gezeten en wanneer ze zijn aangekomen?

Wil namelijk op een Bd jasje het liefst de emblemen van britten die hier in de buurt hebben gezeten. (Heerlen/Sittard/Schinnen/Schinveld). Alle info is WELKOM!!! ALvast bedankt!!!
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

The US 29th division zat onder andere rond Heerlen en Brunssum in laat 1944...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Britse leger, dat is US. Ik dacht ook al 30th ID, maar dat is ook US. Britse leger weet ik eigenlijk niet, zijn die hier wel geweest? Kan best, maar ik heb geen verstand van Brits.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

7th Armored Division (en natuurlijk 't 814th TD Bn.) is ook in Heerlen (St. Geertruid (?)) gestationeerd geweest...

Maar dat is ook US.
Brits, wat moet je nou met Brits :wink:
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Tank Destroyer schreef:Brits, wat moet je nou met Brits :wink:
We gaan niet vloeken he? Beetje op je woorden letten. :wink: :P

Ik geloof niet dat er in Zuid Limburg Britten of Canadezen hebben gezeten. Die zaten toch een stukje noordelijker in jou provincie. Richting Overloon en Boxmeer. Maar misschien dat iemand anders hier wat meer over kan vertellen.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Nico Roelofs schreef:

Ik geloof niet dat er in Zuid Limburg Britten of Canadezen hebben gezeten. Die zaten toch een stukje noordelijker in jou provincie. Richting Overloon en Boxmeer. Maar misschien dat iemand anders hier wat meer over kan vertellen.