Britse leger in Zuid Limburg

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
pionier
Lid

Britse leger in Zuid Limburg

Bericht door pionier »

Bestaat er een site waar je kan zien welke eenheid in welke plaatsen heeft gezeten en wanneer ze zijn aangekomen?

Wil namelijk op een Bd jasje het liefst de emblemen van britten die hier in de buurt hebben gezeten. (Heerlen/Sittard/Schinnen/Schinveld). Alle info is WELKOM!!! ALvast bedankt!!!
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

The US 29th division zat onder andere rond Heerlen en Brunssum in laat 1944...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Britse leger, dat is US. Ik dacht ook al 30th ID, maar dat is ook US. Britse leger weet ik eigenlijk niet, zijn die hier wel geweest? Kan best, maar ik heb geen verstand van Brits.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

7th Armored Division (en natuurlijk 't 814th TD Bn.) is ook in Heerlen (St. Geertruid (?)) gestationeerd geweest...

Maar dat is ook US.
Brits, wat moet je nou met Brits :wink:
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Tank Destroyer schreef:Brits, wat moet je nou met Brits :wink:
We gaan niet vloeken he? Beetje op je woorden letten. :wink: :P

Ik geloof niet dat er in Zuid Limburg Britten of Canadezen hebben gezeten. Die zaten toch een stukje noordelijker in jou provincie. Richting Overloon en Boxmeer. Maar misschien dat iemand anders hier wat meer over kan vertellen.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Nico Roelofs schreef:

Ik geloof niet dat er in Zuid Limburg Britten of Canadezen hebben gezeten. Die zaten toch een stukje noordelijker in jou provincie. Richting Overloon en Boxmeer. Maar misschien dat iemand anders hier wat meer over kan vertellen.
Horn is bevrijd door de 53e welch divisie, volgens mij zaten de Britten meer in middenlimburg, aan de linkerkant van de maas, de rechterkant van de maas dus omg. Roermond is weer bevrijd door de Amerikanen...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

52nd Lowland division heeft bij je in de buurt gezeten( Sittard o.a.). rond januari '45.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Nico Roelofs schreef:

Ja, in de krant heeft eens een stukje gestaan met een kaart waarop stond dat vanaf midden limburg de engelsen/canadeze er waren. Valse informatie, want van elk mens op leeftijd die de tijd heeft mee gemaakt verteld me dat er eerst engelsen kwamen en dan de amerikanen. Tevens heeft me tante een foto van de engelsen die bij hun onder hebben gedoken.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Guido schreef:52nd Lowland division heeft bij je in de buurt gezeten( Sittard o.a.). rond januari '45.
Hartelijk dank. Als iemand nog meer dingen weet hoor ik het wel!
Guido
Lid

Bericht door Guido »

pionier schreef:
Guido schreef:52nd Lowland division heeft bij je in de buurt gezeten( Sittard o.a.). rond januari '45.
Hartelijk dank. Als iemand nog meer dingen weet hoor ik het wel!
de emblemen zijn alleen erg schaars en duur! zal eens kijken of er nog andere div. hebben gezeten!
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Nico Roelofs schreef:

Idd naar mijn weten is HeeL Zuid-Limburg door de Amerikanen bevrijdt, de grens lag ongeveer bij Echt (Ten zuiden van Roermond). Maar er zal heus wel een Britse eenheid (zie Guido) in het gebied gezeten hebben.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

met operatie blackcock op 16 januari 1945 trok the 7th Armd Div en 52nd Div van ong Sittard. Aldus "the fighting 52nd recce". Dit was na de aanval in de schelde. na 'blackcock' zijn ze richting Boxmeer en omstreken vertrokken voor operation veritable en blockbuster etc.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Nogmaals bedankt voor de info. Je zei dta de emblemen duur zijn. Wat moet ik me hierbij voor stellen? En is er een site waar ik deze emblemen kan vinden of zal dat zoeken worden?
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Ja duur, ik heb er over de 60 voor betaald (KOOPJE!!!), maar ik zoek nog de printed! ik ben ze nog maar 1 keer tegen gekomen en meteen gekocht! ze zijn erg schaars!! Ik ben er al heel lang naar opzoek! trouwens ze zijn niet echt langer daar geweest dan paar dagen, volgens mij alleen doorgetrokken naar boven naar het maas gebied.

XXX Corps heeft dacht ik het zelfde gedaan, Als je niet veel geeft om welke emblemen er op zitten, zou ik daar voor gaan (maar weet niet zeker of ze er door getrokken zijn maar grote kans van wel..)
Butch
Lid

Re: Britse leger in Zuid Limburg

Bericht door Butch »

pionier schreef:Bestaat er een site waar je kan zien welke eenheid in welke plaatsen heeft gezeten en wanneer ze zijn aangekomen?

Wil namelijk op een Bd jasje het liefst de emblemen van britten die hier in de buurt hebben gezeten. (Heerlen/Sittard/Schinnen/Schinveld). Alle info is WELKOM!!! ALvast bedankt!!!
Misschien heb je hier iets aan: http://home.hetnet.nl/~h.gootzen/
"Every time you dig your foxhole...remember that this might be youre grave..."
Plaats reactie