NA de bevreiding door de Amerikanen hebben hier wel degelijk Britten rondgelopen. Zij lieten notabene nog we de meeste troep achter, zoals hulzen, jerrycans, eetblikken etc. De Schimmertse mensen kregen alleen geen contact met de Tommy's. Ik heb zelf het handgeschreven boek over "Schimmert in Oorlog" gelezen. Dit bevestigd al helemaal dat er Britten hebben gezeten. Als ze in Schimmert hebben gezeten dan ook zeker in de rest van Zuid-Limburgjeroen1944 schreef:Idd naar mijn weten is HeeL Zuid-Limburg door de Amerikanen bevrijdt, de grens lag ongeveer bij Echt (Ten zuiden van Roermond). Maar er zal heus wel een Britse eenheid (zie Guido) in het gebied gezeten hebben.Nico Roelofs schreef:We gaan niet vloeken he? Beetje op je woorden letten.Tank Destroyer schreef:Brits, wat moet je nou met Brits
Ik geloof niet dat er in Zuid Limburg Britten of Canadezen hebben gezeten. Die zaten toch een stukje noordelijker in jou provincie. Richting Overloon en Boxmeer. Maar misschien dat iemand anders hier wat meer over kan vertellen.
Britse leger in Zuid Limburg
- Loek D.
- Lid
- Jonhy Frost
- Lid