Dogtag, echt of namaak?

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fleur.v.d.kemp
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2018, 17:08

Dogtag, echt of namaak?

Bericht door Fleur.v.d.kemp »

Kwam deze dogtag tegen, twijfel zelf beetje over de echtheid. Hij had een aantal screens toegevoegd met info over de dogtag. Daar zie je ook een dogtag die heel erg lijkt op deze. Ik had nagevraagd waar de andere is die de aan vast zit, hij zei dat de De tags gescheiden zijn geworden, die op de screen zijn in de verzameling van een Amerikaan. Hij had geen interesse om ze te herenigen. Verder zei hij dat hij geen foto had van de achterkant, wat ik zelf een beetje raar vindt.

Wat vinden jullie ervan?
Bijlagen
2A31DF9C-73A1-4E2E-977A-132A196AADA7.png
F7E9E481-649E-4772-AD05-B642282E540F.png
AD48F37A-A5A5-4FD1-AAA3-5E0B7457C175.png
1ACD2B1F-89ED-46E6-97AE-7C86A905AA00.png
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Dogtag, echt of namaak?

Bericht door Jan m »

Komt inderdaad apart over. Zekere voor het onzrkere nemen?
Gebruikersavatar
DogTcollect
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 nov 2017, 22:05
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Dogtag, echt of namaak?

Bericht door DogTcollect »

Is gewoon origineel, zijn twee verschillende tags die hij heeft de gene in goede conditie is zijn latere dogtag, waarschijnlijk zijn deze twee dog tags apart verkocht maar niks mis mee. Maar de prijs die de verkoper vraagt slaat wel nergens op. Ik bood €20 als beginbod en kreeg gelijk bericht dat iemand hem al €100 had geboden waarop ik reageerde waarom niet aan hem verkocht zogenaamd mocht hij deze persoon niet blabla. Deze dogtag is zo’n 35-40 euro waard max
Gebruikersavatar
Fleur.v.d.kemp
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2018, 17:08

Re: Dogtag, echt of namaak?

Bericht door Fleur.v.d.kemp »

DogTcollect schreef:Is gewoon origineel, zijn twee verschillende tags die hij heeft de gene in goede conditie is zijn latere dogtag, waarschijnlijk zijn deze twee dog tags apart verkocht maar niks mis mee. Maar de prijs die de verkoper vraagt slaat wel nergens op. Ik bood €20 als beginbod en kreeg gelijk bericht dat iemand hem al €100 had geboden waarop ik reageerde waarom niet aan hem verkocht zogenaamd mocht hij deze persoon niet blabla. Deze dogtag is zo’n 35-40 euro waard max
Helemaal gelijk heb je, ik heb nu "officieel volgens marktplaats" het hoogste bod van 30 euro. Had vorige week ook een bod gedaan op zijn andere dogtag set van ww1 en ww2, deze is al inmiddels wel verkocht aan iemand... Vanochtend nog even een berichtje gedaan of hij akkoord gaat het met 35 euro, want ik vind ook max. is die 40/45 euro waard. Maar hier ging die niet mee akkoord. Toen vroeg ik welke prijs hij zelf in gedachte had, waar hij op antwoorden "gewoon een goed bod". :bonk:
Gebruikersavatar
DogTcollect
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 nov 2017, 22:05
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Dogtag, echt of namaak?

Bericht door DogTcollect »

Fleur.v.d.kemp schreef:
DogTcollect schreef:Is gewoon origineel, zijn twee verschillende tags die hij heeft de gene in goede conditie is zijn latere dogtag, waarschijnlijk zijn deze twee dog tags apart verkocht maar niks mis mee. Maar de prijs die de verkoper vraagt slaat wel nergens op. Ik bood €20 als beginbod en kreeg gelijk bericht dat iemand hem al €100 had geboden waarop ik reageerde waarom niet aan hem verkocht zogenaamd mocht hij deze persoon niet blabla. Deze dogtag is zo’n 35-40 euro waard max
Helemaal gelijk heb je, ik heb nu "officieel volgens marktplaats" het hoogste bod van 30 euro. Had vorige week ook een bod gedaan op zijn andere dogtag set van ww1 en ww2, deze is al inmiddels wel verkocht aan iemand... Vanochtend nog even een berichtje gedaan of hij akkoord gaat het met 35 euro, want ik vind ook max. is die 40/45 euro waard. Maar hier ging die niet mee akkoord. Toen vroeg ik welke prijs hij zelf in gedachte had, waar hij op antwoorden "gewoon een goed bod". :bonk:

Hij is ook een oplichter dat setje met kranten artikel met gewond geraakt in 1945 klopt ook niet want op de dogtag staat zijn vrouw dr naam en dat is Madge en de soldaat in het artikel zijn vrouw heet Evelyn. En de plaatsen waar ze wonen wijken ook af. Alleen toen ik hem dat vertelde was zijn excuus de dorpjes liggen maar 100km verderop zoiets. De naam van deze soldaat komt 1000’en keren voor dus waarschijnlijk in een straal van 10km wonen al 8 met dezelfde naam.
Bijlagen
65E3C9D6-31C8-4733-A6CE-75AFF421ABA3.png
07DAB961-B167-4C9F-AAA9-CE2EA4BAFB41.png
Gebruikersavatar
Fleur.v.d.kemp
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2018, 17:08

Re: Dogtag, echt of namaak?

Bericht door Fleur.v.d.kemp »

DogTcollect schreef:
Fleur.v.d.kemp schreef:
DogTcollect schreef:Is gewoon origineel, zijn twee verschillende tags die hij heeft de gene in goede conditie is zijn latere dogtag, waarschijnlijk zijn deze twee dog tags apart verkocht maar niks mis mee. Maar de prijs die de verkoper vraagt slaat wel nergens op. Ik bood €20 als beginbod en kreeg gelijk bericht dat iemand hem al €100 had geboden waarop ik reageerde waarom niet aan hem verkocht zogenaamd mocht hij deze persoon niet blabla. Deze dogtag is zo’n 35-40 euro waard max
Helemaal gelijk heb je, ik heb nu "officieel volgens marktplaats" het hoogste bod van 30 euro. Had vorige week ook een bod gedaan op zijn andere dogtag set van ww1 en ww2, deze is al inmiddels wel verkocht aan iemand... Vanochtend nog even een berichtje gedaan of hij akkoord gaat het met 35 euro, want ik vind ook max. is die 40/45 euro waard. Maar hier ging die niet mee akkoord. Toen vroeg ik welke prijs hij zelf in gedachte had, waar hij op antwoorden "gewoon een goed bod". :bonk:

Hij is ook een oplichter dat setje met kranten artikel met gewond geraakt in 1945 klopt ook niet want op de dogtag staat zijn vrouw dr naam en dat is Madge en de soldaat in het artikel zijn vrouw heet Evelyn. En de plaatsen waar ze wonen wijken ook af. Alleen toen ik hem dat vertelde was zijn excuus de dorpjes liggen maar 100km verderop zoiets. De naam van deze soldaat komt 1000’en keren voor dus waarschijnlijk in een straal van 10km wonen al 8 met dezelfde naam.

Het word nu nog leuker, ik had hem nog een berichtje gedaan wat nou zijn uiterste prijs was, zei die 75 euro. Ik zei al dat dat geen goede prijs is en dat mijn laatste bod €40 euro was. Hij was het er niet mee eens want ik bood niet redelijk blah blah blah. Nu heeft die denk ik een vriend gevraagd om te bieden.... hoogste bod is nu €150 euro......... echt niet normaal.
Bijlagen
F7E3D426-AC28-4FB5-B250-97AACDCCEAC0.png
Gebruikersavatar
DogTcollect
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 nov 2017, 22:05
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Dogtag, echt of namaak?

Bericht door DogTcollect »

Hij zal binnenkort hem wel verwijderen :”
Bijlagen
6E6FCF62-7765-4C6C-AB5D-863AB498AC0E.png
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Dogtag, echt of namaak?

Bericht door Erik »

Gaat het nu om de waardebepaling of authenticiteitsbepaling van de dogtag of gaat het om het bespreken van een verkoper? Want voor dat laatste hebben we een andere afdeling. Dus, heren: blijf on topic!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie