Hallo,
Bij een bundelpakket tijdschriften van vroeger trof ik tussen de bladen een aantal originele voedsel bonnen
en de krant Nieuwe Amsterdamsche Courant 113de jaargang 10 mei 1940 Algemeen Handelsblad" aan. Alles in perfecte staat
zonder schade of zelfs maar een ezelsoortje.
Iemand enig idee wat dit waard is?
502
Krant 10 mei 1940 gevonden
Re: Krant 10 mei 1940 gevonden
Kun je misschien foto's er van posten?
Er zijn namelijk veel reproducties van die krant in de omloop. In 1990 is er door het AD landelijk een reproductie van die krant gedraaid, ter herdenking van het zoveelste jaar bevrijding. Mijn vader werkte toen zelf bij het AD en heeft die kranten zelf gedraaid, vandaar dat ik dit weet.
Na 24 jaar ziet een krant er ook oud uit..
Er zijn namelijk veel reproducties van die krant in de omloop. In 1990 is er door het AD landelijk een reproductie van die krant gedraaid, ter herdenking van het zoveelste jaar bevrijding. Mijn vader werkte toen zelf bij het AD en heeft die kranten zelf gedraaid, vandaar dat ik dit weet.
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
- Tommes
- Lid
Zowel de reproductie als het origineel hebben bijna geen financiële waarde.
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
- Jasper J
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 62 keer
- Ontvangen: 107 keer
Een oude post maar toch wel interessant genoeg om er op te reageren
Deze krant kom je nog steeds regelmatig tegen op rommelmarkten, Marktplaats e.d.
De krant waar het over gaat, de uitgave van het Algemeen Handelsblad van vrijdag 10 mei 1940 werd in 1989 inderdaad herdrukt. Zo'n herdruk werd meegeleverd bij deel 1 van de documentaire serie "Documentaire, Nederland en de tweede wereldoorlog" van Waanders uitgeverij.Joep schreef:Kun je misschien foto's er van posten?
Deze krant kom je nog steeds regelmatig tegen op rommelmarkten, Marktplaats e.d.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Heb zelf een tiental van die herdrukte exemplaren liggen. Na meer dan twintig jaar zien de kranten er ook oud en verkleurd uit.De krant waar het over gaat, de uitgave van het Algemeen Handelsblad van vrijdag 10 mei 1940 werd in 1989 inderdaad herdrukt.
"Luctor et Emergo"
-
- Lid
Je kan zien of een Handelsblad van 10 mei 1940 origineel is ook aan de grootte. De Handelsblad en Telegraaf van die tijd waren groter dan A2 formaat. De herdrukken zijn gewoon op A2 formaat