Ik zag vandaag een FN holster voorbijkomen met voor mij een onbekende stempel. Ik heb al redelijk veel originele vooroorlogse FN holsters
voorbij zien komen maar deze holster viel mij op door een voor mij onbekende stempel. Op de foto die ik als bijlage heb toegevoegd zie je dat het
wapen van de Marechaussee in de holster is gestempeld. Mijn vraag is of dit soort stempels voor de oorlog ook gebruikt werden of dat iemand
met deze holster heeft liggen te hobbyen. Zelf beschik ik ook over een stempel van het wapen van de Koninklijke Marechaussee dus ik zou dit in feite
ook gedaan kunnen hebben, vandaar dat bij mij een alarmpje ging rinkelen. Het kan ook zijn dat ik fout zit maar ik heb deze stempel nog nooit
eerder gezien. Ik beschikt zelf over meerdere vooroorlogse FN holsters en deze zijn óf CM óf Valk Lederwaren gestempeld. Of zou het misschien kunnen
dat de holster na-oorlogs of na-oorlogs gestempeld is ? Het beslag van de holster is messing, zoals bij vooroorlogse holsters.

*Post Scriptum* , het valt mij nu op dat de kleur van het leer aan de binnenkant redelijk licht van kleur is vergeleken
met de vooroorlogse holsters die ik heb, die aan de binnenkant meestal donker van kleur zijn. Volgens mij heeft dit ook met leeftijd te maken ?