Engels tasje voor compas?
- Bas ww2
- Lid
Engels tasje voor compas?
Hallo Allemaal,
Ik ben op zoek naar wat meer informatie over dit tasje, wat volgens mij een canadees kompas tasje is?
Wat ik graag wil weten is of dit een correct tasje is en waarom zit er geen voering in, net als bij de Britse variant?
Bedankt voor jullie hulp!
Ik ben op zoek naar wat meer informatie over dit tasje, wat volgens mij een canadees kompas tasje is?
Wat ik graag wil weten is of dit een correct tasje is en waarom zit er geen voering in, net als bij de Britse variant?
Bedankt voor jullie hulp!
altijd opzoek naar FLAK items
Re: Engels tasje voor compas?
Het tasje is brits, waarvoor weet ik nog niet , zal kijken of ik het kan vinden.
Nemo Me Impune Lacessit
- Bas ww2
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Vind het ook niet meteen terug op karkeeweb.com
IS de tekst op de buitenkant leesbaar?
IS de tekst op de buitenkant leesbaar?
29th Let's Go!!!!!
- Bas ww2
- Lid
Met moeite. eigenlijk nauwelijks maar ik kan dit vinden:
http://thejungleisneutral.wordpress.com ... d-compass/
http://thejungleisneutral.wordpress.com ... d-compass/
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 50 keer
Zou het voor de kalibers van de .50 mitr kunnen zijn? "Fire-no fire", "go-no go"? In het U.S. leger (en ook het NLD leger gebruikte de U.S. versie) heb je namelijk ook zo'n soort etuitje (dan echter zonder passant) speciaal voor de kalibers.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
-
- Lid
- Contacteer:
Ik ken het tasje niet voor dat soort gebruik... Bij ons zijn de kalibers los... maar het zou kunnenErik schreef:Zou het voor de kalibers van de .50 mitr kunnen zijn? "Fire-no fire", "go-no go"? In het U.S. leger (en ook het NLD leger gebruikte de U.S. versie) heb je namelijk ook zo'n soort etuitje (dan echter zonder passant) speciaal voor de kalibers.
Ik meen op dit tasje te kunnen lezen: CASE FOR.... misschien een betere foto van de tekst?
29th Let's Go!!!!!
- Bas ww2
- Lid
- Strelok
- Lid
- Contacteer:
Dit is inderdaad een officierstasje voor een kompas 
https://www.google.nl/search?q=case+for ... e&tbm=isch

'We'r Not lost , Private. We'r in Normandy'. - Lt Winters
- Bas ww2
- Lid
Deze zijn niet gevoerd en zien er anders uit...
- Strelok
- Lid
- Contacteer:
Oke, nouja, ik vond hem er erg op lijken 

- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 50 keer
Welnee, hier krijg je met geen goed fatsoen een kompas ingewrot. Bestaan er ook onderofficierstasjes voor een kompas? Ik denk dat het kompas bepalend is voor de vorm en uitvoering van het foudraal, niet de rangscategorie!Strelok schreef:Dit is inderdaad een officierstasje voor een kompas
Het tasje op jouw link betreft allen het gangbare foudraal voor de kompas. Die overigens flink verschilt van het tasje wat op dit forum getoond wordt.
Johan, werden de kalibers .50 bij jullie 'los' meegevoerd? Handig? In het NLD leger hadden we het US-etuitje met drukknoop. Zonder draagpassant. Ook handig, zo'n klein k**-etuitje was je dan ook zomaar kwijt. Fijn ook als je daar achter kwam op het moment dat het afvuurmoment bepaald moest worden op de schietbaan tijdens grote oefeningen...

BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
- Strelok
- Lid
- Contacteer:
Mijn excuses, mijn kennis op dit gebied blijkt maar weer beperkt... Goed bedoelt!Erik schreef:Welnee, hier krijg je met geen goed fatsoen een kompas ingewrot. Bestaan er ook onderofficierstasjes voor een kompas? Ik denk dat het kompas bepalend is voor de vorm en uitvoering van het foudraal, niet de rangscategorie!Strelok schreef:Dit is inderdaad een officierstasje voor een kompas
Het tasje op jouw link betreft allen het gangbare foudraal voor de kompas. Die overigens flink verschilt van het tasje wat op dit forum getoond wordt.
Johan, werden de kalibers .50 bij jullie 'los' meegevoerd? Handig? In het NLD leger hadden we het US-etuitje met drukknoop. Zonder draagpassant. Ook handig, zo'n klein k**-etuitje was je dan ook zomaar kwijt. Fijn ook als je daar achter kwam op het moment dat het afvuurmoment bepaald moest worden op de schietbaan tijdens grote oefeningen...

Voor de geintereseerden, ik kwam deze pagina vol Brits klein materiaal tegen. Wellicht staat hij er tussen.
http://www.blitzandpeaces.co.uk/museum/ ... S/main.asp
Nog wat dingetjes

-
- Lid
- Contacteer:
Erik schreef:Johan, werden de kalibers .50 bij jullie 'los' meegevoerd? Handig? In het NLD leger hadden we het US-etuitje met drukknoop. Zonder draagpassant. Ook handig, zo'n klein k**-etuitje was je dan ook zomaar kwijt. Fijn ook als je daar achter kwam op het moment dat het afvuurmoment bepaald moest worden op de schietbaan tijdens grote oefeningen...
Wij hadden die tasjes ook wel, meestal 1945 gedateerd trouwens, maar daar konden we onze kalibers (model met kettinkje, combo .30 en .50) niet in kwijt... Die namen we gewoon mee in de jaszak...
29th Let's Go!!!!!
Dat is een Brits tasje voor een voltmeter. (Worden door sommigen Pocket voltmeter genoemd) Deze meters werden gebruikt bij onderhoud / reparatie sein apparatuur heb ik begrepen.
Deze tasjes vind je meestal leeg. De voltmeters vindt je meetal ook los. Een vriend van mij gebruikt dit tasje om een foto toestel discreet mee te nemen als in in reenactment uniform is.
Ik heb gegoogeld op afbeeldingen met WW2 British pocket voltmeter. En de eerste afbeelding was een tasje met meter op ebay.
Ik weet dat op het tommy talk forum ook afbeeldingen moeten staan.
Deze tasjes vind je meestal leeg. De voltmeters vindt je meetal ook los. Een vriend van mij gebruikt dit tasje om een foto toestel discreet mee te nemen als in in reenactment uniform is.
Ik heb gegoogeld op afbeeldingen met WW2 British pocket voltmeter. En de eerste afbeelding was een tasje met meter op ebay.
Ik weet dat op het tommy talk forum ook afbeeldingen moeten staan.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944