asjemenou schreef:Erik schreef:Het helmembleem (de leeuw) wordt op dit moment uitstekend gerepliceerd in Polen en kan er zo op gesoldeerd worden. De originele kleur verf is te maken.
Heb jij een voorbeeld van zo'n replica helmplaat en zijn deze dan ook van koper vervaardigd? Ik meen wel eens te hebben vernomen dat er ook een kunststoffen replica van bestaat.
Zelf heb ik er geen, ik heb me zojuist even wild gezocht naar de verkoopsite maar kan 'm even niet vinden (zit in mijn 'favorieten' op mijn thuiscomputer) Ik heb 'm wel in handen gehad en hij is gewoon goed.
Kunststoffen exemplaren worden (eigenlijk 'werden', het is al een heel poosje terug) door zorg van iemand uit onze vereniging gemaakt, ze zijn toegepast op een aantal 'leenhelmen' die we in gebruik hebben voor nieuwe leden. Duidelijk herkenbaar vanwege nooit koud (geen metaal!) en geen doorschijnende 'glans' (gewoon zwart geverfd) Evengoed voor het zicht prima bruikbaar. Of deze emblemen ook in de handel zijn geraakt weet ik niet, maar ik denk het niet. We maken normaal geen reproducties voor mensen die het wel aardig vinden om een reproductie te hebben, wij zien dit soort materiaal als 'uitrustingsstukken' en niet als handelswaar. Net zo min als we gebruikte uitrustingsstukken op MP zetten als 'origineel' zoals sommige boze tongen wel eens beweren...
Zodra ik de link heb (vanavond of zo) zal ik 'm even posten! Volgens mij verkoopt de vendor ook de Roemeense helmplaat! En nog veel meer!
(Er is zo veel moois te krijgen in repro, heerlijk om te gebruiken! Exact volgens het origineel! En ook geen angst dat je een historisch stuk vernielt, je koopt 'm desnoods gewoon weer nieuw! Echt een uitkomst, die repro's!

)