1e Lt LVA Buitenmodel jas

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

1e Lt LVA Buitenmodel jas

Bericht door Edgar »

Even nieuwsgierig, wat denken de heren van deze buitenmodeljas voor een 1e Lt LVA-grondtroepen? Komt mij wel overtuigend over?

Bijvoorbaat dank.
Bijlagen
11.jpg
10.JPG
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: 1e Lt LVA Buitenmodel jas

Bericht door Alex »

Ik heb toch wat twijfel Edgar. Zou je misschien wat close ups van de propellers kunnen plaatsen?

En wellicht ook een foto van de hele jas?

En als je een naam hebt kun je mij die PBen. Kijk ik even na of de man ook echt bij een LVA eenheid gelegerd lag.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: 1e Lt LVA Buitenmodel jas

Bericht door Edgar »

Bedankt voor je reactie. Naam is helaas niet bekend.

Ik vind de kraag mooi qua slijtage bij de rest van de jas passen, de emblemen zien er m.i. ook mooi gedragen uit. Over de emblemen zelf kan ik helaas niet oordelen, daar heb ik te weinig verstand van. Ik zal zo wat meer foto's plaatsen.

De jas is afkomstig van de W. Bierman collectie, oorspronkelijk.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: 1e Lt LVA Buitenmodel jas

Bericht door Alex »

Opzich ziet de jas en de emblemen er op het eerste oog ook wel goed uit. Alleen vind het opvallen dat de verkleuring van de emblemen verschilt. Ik heb zelf ook heel veel spullen uit zijn collectie overgenomen. Veel kwaliteits spul is er toen vrij gekomen. Jammer dat er geen naam in staat, had het weer wat interessanter gemaakt. Ik wacht even de close ups af maar tot nu toe heeft hij het voordeel van de twijfel.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: 1e Lt LVA Buitenmodel jas

Bericht door Alex »

Ik heb de rest van het uniform nu ook gezien. Op de kleine twijfel na denk ik wel dat de set goed is. Wel aardig gedragen! Vind zelf alleen de vraagprijs veels te hoog voor de staat waarin de set verkeerd. Mocht je nog betere foto's van de emblemen dan ben ik toch nog nieuwsgierig.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: 1e Lt LVA Buitenmodel jas

Bericht door Edgar »

Bedankt Alex. Was vooral ook een deel nieuwsgierigheid. Wat zou zo'n set waard zijn, rond de 1000,- euro?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: 1e Lt LVA Buitenmodel jas

Bericht door Alex »

Ik zou er zelf denk ik nog wat minder voor over hebben. Puur door de staat. Ook het gegeven dat hij niet op naam is maakt hem voor mij wat minder interessant. Neemt niet weg dat het nog steeds een leuk uniform is van een minder voorkomend onderdeel.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Plaats reactie