Canadese Battledress

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Canadese Battledress

Bericht door Jan m »

Ik ben aan het sparen om een Canadese Battledress te kopen. Wil het liefste geen kale jas maar een echt gedragen en gebruikt exemplaar. Deze battledress. schijnt door een soldaat uit de wo2 gebruikt te zijn. Ik plaats er echter vraagtekens bij omdat de battledress en de battledress op de foto er heel anders uitzien. Is de prijs ook een beetje redelijk of niet?

Graag jullie mening erover,

Alvast bedankt, Jan

Dit is de link: https://www.warrelics.nl/index.php/de/c ... athway-440
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Canadese Battledress

Bericht door michiel01 »

Ik ben zo vrij geweest om je linkje even bruikbaar te maken. Het kan mogelijk helpen om de foto's even van Warrelics af te halen en hier te posten.

edit: en ook even van As naar Geallieerd verplaatst!
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door Jan m »

Bedankt
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door Haplo »

Dat de battledress er op de foto anders uit ziet zou kunnen.
Bevorderd en toen op de foto gekomen.
Mis op de foto alleen wel het embleem onder aan de mouw..
Lotje zou ik eerst in mijn handen willen hebben voordat ik tot koop zou overgaan.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door Jim »

En het is mogelijk dat dit een andere jas is van die persoon. Militairen kregen 2 BD jasjes. De twee strepen chevrons in zwart op de linker mouw geeft aan hoe lang hij in het buitenland heeft gediend. (overseas chevrons) Apart is dat deze zwart zijn. Dat is de vroege kleur in wo2 later werden deze rood. En ook werden deze meestal op de rechtermouw gedragen.
Maar in dit geval is dat allemaal mogelijk. Er bestaan foto's dat ze op deze manier (en kleur) zo gedragen werden.
Op de foto kan hij zijn Best Dress dragen en dit is zijn ander jasje. Of dit is een vervanger van een versleten jasje. Het is mogelijk dat later de strepen als souvenir eraf gehaald zijn. Natuurlijk kan het ook een jasje van iemand anders zijn. In zijn persoonlijke papieren zou ook ergens de maat van het jasje vermeld moeten staan.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door Jan m »

Als ik het goed begrijp zal zonder documentatie het nooit 100 procnt zeker zijn dat het bij elkaar hoort?
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door ammo »

Ik zou het niet kopen, als alles bij elkaar zou horen en de emblemen origineel gemonteerd (niet te zien op deze foto,s)dan was de prijs ook wel anders.
Nemo Me Impune Lacessit
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door Jan m »

Bedankt dan zie ik er vanaf.
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door Jan m »

Ik heb denk ik een mooie gevonden. Deze is van een onderofficier ( second lieutenant ) geweest. Mijn vraag is of ik hiervoor gewoon de standaard webbing kan gebruiken of dat ik officierswebbing moet gebruiken. En wat denken jullie van de bd? volgens mij ziet hij er goed uit. Er staat ook een legernummer in wat de verkoper volgens eigen zeggen nog niet achterhaald heeft.

Alvast bedankt,
Jan
Bijlagen
image4.jpeg
image3.jpeg
image1 (1).jpeg
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door ammo »

Plaats even betere foto,s Er klopt iets niet aan deze jas.
Nemo Me Impune Lacessit
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door Jan m »

Dit zijn de foto`s die de verkoper mij gestuurd heeft. De overseas stripes missen in ieder geval. Ik heb de verkoper om betere foto`s gevraagd.

Jan
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door Erik »

Jan m schreef:Ik heb denk ik een mooie gevonden. Deze is van een onderofficier ( second lieutenant ) geweest. Mijn vraag is of ik hiervoor gewoon de standaard webbing kan gebruiken of dat ik officierswebbing moet gebruiken.
Een 2nd Lt is een officier, geen onderofficier. Officierswebbing bestaat eigenlijk niet, het is meer wat er aan de koppel komt te hangen.
Ammo schreef:Plaats even betere foto,s Er klopt iets niet aan deze jas.
Doel jij (net als ik een beetje) op de kraagsluiting die idealerwijs een tab (v.a. '43) zou moeten hebben? De jas uit begin jaren vijftig heeft nagenoeg hetzelfde model; daar sluit de kraag echter zonder tabs of hooks maar middels een stuk 'overstekend' stof (beter kan ik het niet omschrijven) Ik heb het idee dat dit jasje dat ook een beetje heeft.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door ammo »

Doel jij (net als ik een beetje) op de kraagsluiting die idealerwijs een tab (v.a. '43) zou moeten hebben? De jas uit begin jaren vijftig heeft nagenoeg hetzelfde model; daar sluit de kraag echter zonder tabs of hooks maar middels een stuk 'overstekend' stof (beter kan ik het niet omschrijven) Ik heb het idee dat dit jasje dat ook een beetje heeft.[/quote]

De tab is na aug 1943 ingevoerd, maar dat bedoel ik niet kijk naar de kleppen van de zakken(daarom vroeg ik een betere foto)
Binnenzak met stempel is er later ingenaaid.
Nemo Me Impune Lacessit
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door Jan m »

Ik weet het niet. Hier zijn de foto`s maar ik denk dat dit hem niet gaat worden. Foto`s zijn weer niet van de aller beste kwaliteit. Wel al bedankt voor jullie reacties en meningen.

Jan
Bijlagen
image3 (1).jpeg
image1 (2).jpeg
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Canadese Battledress

Bericht door ammo »

@ jan m Ik weet het niet. Hier zijn de foto`s maar ik denk dat dit hem niet gaat worden.

Heel goed , niet kopen.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie