Nederlands seinpistool m18 weet iemand de waarde?

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Nederlands seinpistool m18 weet iemand de waarde?

Bericht door soldaat »

Jim schreef:Dat iets zeldzaam is wil echt niet zeggen dat het duur is. (Een lichtkogel pistool is sexy /spannend om tentoon te stellen. En meerdere verzamelaarsgroepen)
De vraag bepaald ook de prijs.
Menig keer gehoord bij tussen kunst en kitch! :lol:
Ik heb ook zeldzaam spul. Mogelijk zeldzamer als een dergelijk lichtkogel pistool. Maar geen hond die het interesseerd. Dus ik kan er ook geen fortuin voor vragen als ik het al zou willen verkopen.
Maar in dit geval wel er zijn inderdaad zeldzame dingen die niks waard zijn gewoon weg dat er geen verzamelaars voor zijn maar dat is bij Nederlandse militairia zeker niet het geval
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Nederlands seinpistool m18 weet iemand de waarde?

Bericht door uniformverzamelaar »

Man kan beter de vraag stellen.
Hoe wordt iets zeldzaam ?

Denk dat een van de reden is omdat er juist verzamelaars voor zijn, maar het is niet altijd geweten waar men deze juist moet vinden.
Maar inderdaad zeldzaam kan goedkoop zijn in vergelijking tot andere zeldzame zaken

Geef een voorbeeld

een zeldzame stickers uit een plakboek van Panini zou wel eens een prijs kunnen halen van 10 euro, terwijl er enkele weken een zeldzame Belgische shapska is verkocht voor 5000 euro.

De gewone prentjes kosten misschien 0.50 cent per stuk en de gewone shapska's halen een prijs van 1.250 tot 1.500 euro.

Dus alles is zeer relatief......maar ten opzichte van elkaar (tussen gewoon en zeldzaam) ziet men zeker het prijsverschil.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Joost001
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2008, 22:10
Locatie: midden-Nederland

Re: Nederlands seinpistool m18 weet iemand de waarde?

Bericht door Joost001 »

Soldaat,
Ben eigenlijk wel benieuwd of je de nieuwe eigenaar bent geworden! Zo ja,.. zou je dan nog wat foto's met ons willen delen? :P
Plaats reactie