Ook van deze Britse kist ben ik erg benieuwd wat er in de kist heeft gezeten.
Inhoud Britse kist nr. 2
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Re: Inhoud Britse kist nr. 2
Via een andere weg te horen gekregen dat deze mogelijk voor een landmeetkundig instrument is. Nu nog een mooi voorbeeld zien te vinden van het instrument in de kist.
-
- Lid
@ nico, zou kunnen maar daar lijkt me de kist te ruim voor.
Uit ervaring weet ik dat deze instrumenten goed opgesloten moeten zitten omdat ze absoluut geen schokken kunnen verdragen.
Er zou dan volgens mij nog een soort onderverdeling met vilten bescherming in de kist moeten zitten.
Er is ook geen aftekening te zien waar die evt ooit zou gezeten hebben..
Alez, dat is mijn idee hé
Uit ervaring weet ik dat deze instrumenten goed opgesloten moeten zitten omdat ze absoluut geen schokken kunnen verdragen.
Er zou dan volgens mij nog een soort onderverdeling met vilten bescherming in de kist moeten zitten.
Er is ook geen aftekening te zien waar die evt ooit zou gezeten hebben..
Alez, dat is mijn idee hé
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Kist is niet zo heel groot, even grof geschat, 25 á 30 lang. In de kist zit tegen de deksel wel vilt. Een aftekening is niet te zien. Maar als het instrument en kist niet lang samen zijn geweest dan ga je dat ook niet zien.
De afkorting OS staat voor Optical Stores. En transit zou een landmeetkundiginstrument zijn.
De afkorting OS staat voor Optical Stores. En transit zou een landmeetkundiginstrument zijn.
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Gezien de grootte en de hoekig gevormde latten aan de binnenzijde zou dit inderdaad wel eens een transport chest voor een Kershaw theolodite (een optisch instrument, vrij lompig) kunnen zijn!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
-
- Lid
Ah ok, dan is het voor een theodoliet, zo goed had ik dan blijkbaar niet gekeken.
Gr
Gert
Gr
Gert
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Ze worden in het Engels ook wel met 'Transit' aangeduid. Andere types theodolieten (ook Engels) zitten in vergelijkbare kisten, in ieder geval met die aparte haakjes! Vandaar mijn schot in de richting!Stette schreef:Ah ok, dan is het voor een theodoliet, zo goed had ik dan blijkbaar niet gekeken.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>: