Onlangs heb ik een Hembrug karabijn aangeschaft en ik kreeg er een korrelbeschermer bij (zie foto' s)
Nu zag ik gisteren een korrelbeschermer op Markptplaats te koop staan, ook een Hembrug maar toch net wat anders dan die van mij.
Mijn vraag is of er meerdere modellen van zijn en of die van mij wel een Hembrug is ?
Hembrug korrelbeschermer
- Aart
- Lid
Hembrug korrelbeschermer
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.
Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Re: Hembrug korrelbeschermer
Er zijn meerdere modellen Aart. Wel even kijken of het wapennummer erin is geslagen, meestal in grootte '2'.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
- Aart
- Lid
Hoi Erik, bedankt voor je reactie. Zijn die 4 cijfers het wapennummer? Ik kreeg hem er gewoon bij maar ik zie dat er op MP nog aardig op werd geboden; 70 euro.
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Ja, dat is het wapennummer zonder de lettercode. Ze worden steeds duurder helaas. Ze zijn er in verschillende modellen, materialen (messing en ijzer) en kleuren (ongeverfd, vooroorlogs legergroen)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>: