Wat zouden jullie betalen voor een airborne KIA dog tag ?

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DogTcollect
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 nov 2017, 22:05
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Wat zouden jullie betalen voor een airborne KIA dog tag ?

Bericht door DogTcollect »

Hallo,

Een vriend van me uit Frankrijk heeft een killed in action dog tag van een 506th PIR 101st airborne glider. Deze is met zijn glider neergestort door Flak geschut op 6 juni 1944. Deze tag is opgegraven 6 jaar geleden in Normandië in een oud “dumphole” met meerdere dog tags van paar paratroopers zelfs 1 ranger en nog wat minder bekende units. Hij wilt deze verkopen binnenkort maar vond met mijn budget de prijs wat hoog om hem tot mijn verzameling toe te voegen. Wat zouden jullie voor een zeldzame tag als dit over hebben ?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Wat zouden jullie betalen voor een airborne KIA dog tag ?

Bericht door johan willaert »

De ghost ridge in Normandie werd een slordige 15 jaar geleden al leeg gegraven...
Daar kwamen honderden dog tags te voorschijn...
Een 6-8 jaar geleden verkocht een Amerikaan massaal dog tags die zogezegd uit de ghost ridge kwamen; alleen waren die allen fake...

Het is dus enkel waard wat jij er aan wilt geven...

15 jaar geleden werden de ghost ridge dogtags gewoon verdeeld onder een kleine groep verzamelaars...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
DogTcollect
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 nov 2017, 22:05
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Wat zouden jullie betalen voor een airborne KIA dog tag ?

Bericht door DogTcollect »

johan willaert schreef:De ghost ridge in Normandie werd een slordige 15 jaar geleden al leeg gegraven...
Daar kwamen honderden dog tags te voorschijn...
Een 6-8 jaar geleden verkocht een Amerikaan massaal dog tags die zogezegd uit de ghost ridge kwamen; alleen waren die allen fake...

Het is dus enkel waard wat jij er aan wilt geven...

15 jaar geleden werden de ghost ridge dogtags gewoon verdeeld onder een kleine groep verzamelaars...
Het is zeker geen fake ik heb een paar ghost ridge fakes voorbij zien komen op het USMF inderdaad alleen deze hadden geen enkel teken van dat ze op het kruis gespijkerd waren of zoals je wel vaker op een tag ziet de witte verf. Daarbij waren het ook allemaal soldaten die je zo van het internet kon plukken en de tag zelf zag je aan het gat dat dit een replica was. Bij deze is dat wel het geval. Gelukkig komt de verkoper ook niet uit Amerika en heeft hij een kleine militaria webshop. Deze verkoper heeft meerdere plekken afgezocht ook zoals lorraine en meeste dog tags die hij heeft zijn ook van niet zulke bekende units.

Hier fotootje van tags die ik al had overgenomen van hem. Heb ook de aangevraagde IDPFS die eindelijk na 1 jaar binnen kwamen erbij en komt overeen
Bijlagen
image.jpg
Laatst gewijzigd door DogTcollect op 21 sep 2019, 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DogTcollect
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 nov 2017, 22:05
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Wat zouden jullie betalen voor een airborne KIA dog tag ?

Bericht door DogTcollect »

Hier een fake ghostridge dog tag. Het gat lijkt ingedeukt inplaats van recht. En het lijkt wel of er lijm door dat zand is gedaan want alle KIA tags die ik heb gezien heb ik nog nooit gezien dat er zo’n grote bonk zand aan vast bleef zitten.
Bijlagen
47F14DAF-645A-4990-9CBD-1958BA164D4A.png
Neppe dogtag
Neppe dogtag
Plaats reactie