Onbekende Britse? Knoop

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Max G
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 mei 2018, 23:44

Onbekende Britse? Knoop

Bericht door Max G »

Hoi Forumleden, heb vandaag weer eens mijn kamer opgeruimd. Nu kwam ik deze knoop tegen. Vermoedelijk brits omdst erop de achterkant "buttons Ltd Birmingham" staat. Als ik dit opzoek kom ik veel militaire knopen tegen waaronder een paar uit de tweede wereldoorlog. Kunnen jullie mij over deze knoop meer duidelijkheid geven? Op de voorkant herken ik ook de bom die ontploft. Geen idee hoe deze heet :?

Groetjes Max
Bijlagen
20191008_214825.jpg
20191008_214847.jpg
Glencoe
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jan 2019, 14:05
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Onbekende Britse? Knoop

Bericht door Glencoe »

De bom is een 'springende granaat'. De knoop lijkt mij van de grenadier guards: https://www.kellybadges.co.uk/uniform-b ... utton.html

Over de leeftijd van de knoop kan ik weinig zeggen, al doet het me wel min of meer denken aan zgn 'staybrite' knopen.
Gebruikersavatar
Max G
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 mei 2018, 23:44

Re: Onbekende Britse? Knoop

Bericht door Max G »

Glencoe schreef:De bom is een 'springende granaat'. De knoop lijkt mij van de grenadier guards: https://www.kellybadges.co.uk/uniform-b ... utton.html

Over de leeftijd van de knoop kan ik weinig zeggen, al doet het me wel min of meer denken aan zgn 'staybrite' knopen.
Thanks! Zo vind je nog eens wat :lol:
Glencoe
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jan 2019, 14:05
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Onbekende Britse? Knoop

Bericht door Glencoe »

Graag gedaan, altijd leuk om een beetje online te zoeken.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Onbekende Britse? Knoop

Bericht door Jim »

Is een na-oorlogse knoop. Staybright is al een weggever (=Na-oorlogs) maar de kroon is een na-oorlogs model in gebruik genomen, op emblemen, na de kroning van Koningin Elisabeth in 1952. Het wordt ook daarom (onterecht) Queens crown genoemd.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Max G
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 mei 2018, 23:44

Re: Onbekende Britse? Knoop

Bericht door Max G »

Jim schreef:Is een na-oorlogse knoop. Staybright is al een weggever (=Na-oorlogs) maar de kroon is een na-oorlogs model in gebruik genomen, op emblemen, na de kroning van Koningin Elisabeth in 1952. Het wordt ook daarom (onterecht) Queens crown genoemd.
Aha! Dankje :)
Plaats reactie