advies en informatie gevraagd over een onbekende M1

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Opgeheven account 10573

advies en informatie gevraagd over een onbekende M1

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Ik heb een flink gedeukte en beschadigde helm gekocht waar een paar dingen opvallen. De kinbandbeugels zitten vast op de rand ipv de schaal zelf. De flens die om een M1 loopt zit alleen aan de binnenkant, dus een kralrand. Op de lichtkleurige kinband zit een ankertekentje gestempeld. Hij wijkt nogal wat af van de helmen die ik heb. Lijkt niet op de Franse variant. Metaal is niet magnetisch. Wie heeft meer info over deze helm. Ik heb er nog een die zal ik apart posten.
Bijlagen
IMG_6607.JPG
IMG_6606.JPG
IMG_6605.JPG
IMG_6604.JPG
IMG_6603.JPG
IMG_6601.JPG
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: advies en informatie gevraagd over een onbekende M1

Bericht door Erik »

Een M1 is geen 'onbekende militaria'. Vandaar overplaatsing naar 'Geallieerd verificatie en taxatie'!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Verplaatst van Identificatie onbekende militaria naar Verificatie & taxatie (geallieerd) op 29 apr 2021, 08:31 door Erik

Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: advies en informatie gevraagd over een onbekende M1

Bericht door earlymb »

Dit is geen M1 maar een M1 kloon, dus hij stond goed in 'onbekende militaria' lijkt me. De kinriem is US airborne jaren '60, de helm zelf zou Egyptisch, Turks of zelfs Iraaks kunnen zijn?
Opgeheven account 10573

Re: advies en informatie gevraagd over een onbekende M1

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Dankjewel, geeft in ieder geval een idee waar verder te zoeken. Vooral die kralrand maakt hem interessant omdat de meeste klonen een losse rand om de helm hebben.
Opgeheven account 10573

Re: advies en informatie gevraagd over een onbekende M1

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Het zou een Iraanse M62 kunnen zijn maar die had geen losse liner. De kinriem zat aan de zijkant dus ik ga op zoek naar dichtgemaakt gaten.
Plaats reactie