Vliegeniers uniform voor 1940

Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door hajos »

Vraag nog werkelijk af of het nep is. Is dat te zien met een UV licht? is dat te zien aan de montage van de kraag ed.


En Emiel, wat wij vaak merken is dat een goede repro vaak nog duurder is dan een origineel.
Dus ik snap het reproduceren niet van vooral dit soort artikelen. (gala jas enzo)
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door Alex »

Hajo, kijk hier eens.

http://nederlandsemilitaria.com/viewtop ... =16&t=4615

Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben maar ik adviseer Joep om de jas terug te brengen. Er is te veel geknutseld aan de jas. En geloof mij: het wordt gedaan en ja, ook op gala jassen.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door hajos »

Heb een account aangevraagd, dus zodra ik er in kan kan ik kijken :-(
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
emielS
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 okt 2010, 17:29

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door emielS »

hajo ,de namen worden al weer genoemd Charles B en zijn vriendje dat zegt alweer genoeg!!
Men koopt wat gala jasjes voor enkele tientjes ,brengt deze naar polen laat er andere kragen op naaien en een borstembleem.
De jas brengt dan geen 75 euro op maar 600 euro..
Dat hebben ze al met proefmodel uniformen gedaan en met wandelsabels..
De wandelsabels zijn voorzien van mooie graveringen en men verkoopt ze voor het 4 voudige!!
Jij kijkt er naar als reenactor en niet als verzamelaar, ik snap ook wel dat er meerder kleermakers zijn geweest on nederland en dat die allemaal anders werken..
Maar de kraag en het embleem klopt gewoon niet dat zien wij als verzamelaars meestal gelijk en helaas voor JOEP klopt dat..

grt emiel
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door hajos »

Ik denk misschien te simpel.

Als ik denk dat er een reproductie gemaakt word is dat voor toneel of een film oid.
Die maken zeker geen goede repro's. Dat is alleen voor de details op het oog.

Charles B is helaas een bekende naam, en jammer dat mensen zo geschiedenis proberen te verzieken.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door hajos »

Ehmm.
Nu zitten daar een paar te piepen dat er landmacht knopen op zitten.
Kennis is blijkbaar daar ook ver te zoeken, aangezien de luchtmacht pas in Engeland als los onderdeel gezien werd van de landmacht.

Ook zie ik alleen alex en emiel vaak reageren.

Waar ik bang voor ben is dat er ergens een Serg. vlieger uniform ligt wat 100% correct is en dat deze vent geen geld had toe hij van zijn eigen dienst naar de LVA ging en bij een goedkopere kleermaker zijn jas heeft laten maken.

Ik ben geen verzamelaar. (zou niet weten waar ik dat geld vandaan moet halen als ik zie wat er zo om gaat )
Maar ik heb nog geen foto's gezien van de kraag aan de binnenkant.
Hoe zit de voering vast... etc etc.


Dat deze jas dan gekopieerd is....

Ik verbaas me er verder over dat vaak alleen de jas bewaard gebleven is.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door Erik »

emielS schreef:hajo ,de namen worden al weer genoemd Charles B en zijn vriendje dat zegt alweer genoeg!!
Men koopt wat gala jasjes voor enkele tientjes ,brengt deze naar polen laat er andere kragen op naaien en een borstembleem.
De jas brengt dan geen 75 euro op maar 600 euro..
Briljant! Ik heb nog van die dingen liggen die we toch niet meer mogen dragen! Had ik ze eigenlijk meteen mee kunnen geven met mijn VW POLO die ook onverwacht naar Polen is vertrokken een paar weken geleden!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door Alex »

Hoogstwaarschijnlijk worden ze gewoon hier in Nederland nagemaakt;)
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door Joep »

Als je wilt kan ik wel een paar foto's maken van de binnenvoering in de kraag, ik zie niks verdachts.
Ik ga het jasje terugbrengen en hopelijk krijg ik m'n geld nog terug.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door koe op zolder »

Ik zie het ook somber in eigenlijk. Jammer hoor!
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
emielS
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 okt 2010, 17:29

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door emielS »

Succes Joep en hou ons op de hoogte als je wil.
En vraag eens hoe hij aan de jas komt.

grt emiel
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door Jan Klaassen »

Op verzoek van de TS is dit topic verplaatst naar "Bekende namaak (geallieerd)".
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door Erik »

Jan Klaassen schreef:Op verzoek van de TS is dit topic verplaatst naar "Bekende namaak (geallieerd)".
Zó bekend is deze namaak ook niet. Het betreft geen seriewerk wat op productiewerk gaat lijken zodat er meer namaakstukken in omloop zijn. Dit is een individueel en de meningen zijn dermate uiteenlopend dat je nog helemaal niet met zekerheid over namaak kunt spreken. Laat staan 'bekende' namaak.
Behandel in dit topic liever de nieuwe aanmaak dolken M.17 en hun kenmerken, of de nieuwe series klewangs. Of de nieuwe kepies zoals die op bestelling door Janfré worden gemaakt, of de schako's M1912 zoals die sinds kort niet onverdienstelijk worden nagemaakt. Dát is serie- of bestellingwerk, dat is echt namaak (niet bedoeld om mensen mee te misleiden of beter: beduvelen)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
emielS
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 okt 2010, 17:29

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door emielS »

uit betrouwbare bron vernomen dat het om een jasje gaat van na de oorlog en als voorbeeld het vooroorlogs model!!
Dus de jas is niet van voor 1940!!

grt emiel
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Vliegeniers uniform voor 1940

Bericht door Erik »

emielS schreef:uit betrouwbare bron vernomen ...
Wie dan? Mag ook per PB!

Groetjes!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie