Britse items

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Britse items

Bericht door Jim »

Vervalste RAF vliegerbril. Er bestaan na-oorlogse reproducties van de bekende MKVIII (8) vliegerbrillen.

Dit betreft echter een item die door moet gaan voor iets wat het niet is.
De RAF had een MKII (2) goggle, gebruikt tijdens Battle of Britain,in uiterlijk identiek aan de brillen gebruikt in het leger.
Deze bril (meestal vanuit Amerika verkocht) is een leger bril met een vervangende, zoals het lijkt een aangepaste (na-oorlogse of laat infantrie) helmband, voorzien van 1940 en AM stempeling.
Het zit in een blik met etiket, aan de binnen en buitenkant. Etiket aan de binnenkant vermeld een voorraadnummer die echter behoort bij de MKVII (7)bril en niet die bij de MKII!
Kortom hier is werk in gestoken om dit zo goed mogelijk te laten lijken.Fout: Mark II met verkeerd voorraadnummer 22C/826.
Afbeelding

Fout. Geen RAF model gogglestrap Lijkt veel op Brits infantrie helmband (gesp als elastiek kloppen wat dat betreft)
De orginle mkII strap heeft aan beide zijden 4 metalen veren omhult met stof en verstelbare leren strap.
Afbeelding

Orginele straps:
Afbeelding

Zwemvest licht voor de Royal Navy gebruikt door de Fleet Air arm. Echter een partij is niet orgineel voorzien van RAF, AM stempel met datum.
Afbeelding
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Britse items

Bericht door Erik »

Wel mooie replica's om te gebruiken!
Waar heb je die vandaan? Of staan ze voor veel te veel geld als origineel ergens te koop?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Britse items

Bericht door Jim »

Deze heb ik als waarschuwing gevonden op een Britse website historic flying clothing. Ze staan als orgineel te koop.
De goggles waren voor rond de 70 pond gekocht. (Goedkoop voor orginele RAF uitvoering)
De goggles zijn leuk voor RAF / army reenactment hoewel de straps niet kloppen. Maar dan kan je net zo goed voor hetzelfde geld en minder een geheel orginele army uitvoering aanschaffen.
Die gaan op ebay (ook wel eens geadverteerd als Pilot/ RAF goggles) voor minder weg. Ik goede vriend verzamelaar heeft meerder keren,verschillende uitvoeringen gekocht voor rond 20 pond, met tasje / blikje vrijwel mintstaat, is wel geduld hebben.

De blikjes zijn volgens mij die orgineel gebruikt worden voor reserve /onderhouds spullen voor de Britse cookers. Ik heb een dergelijk blikje (goudkleurig) leeg voor mijn pennen/potloden en een gevuld met spullen voor de cooker. Ik heb een dergelijke "RAF" goggle gevonden die werd aangeboden in een goudkleurig blikje.

De easco lampjes gaan (ongestempeld) voor weinig weg op beurzen. Deze zijn ook genoeg op ebay te vinden. Ik heb dozen vol gezien van deze.
Er zijn ook groene uitvoeringen met etiket maar die zijn na-oorlogs. Worden soms ook als (drop) container lampjes aangeboden. Absolute onzin!
Een vriend gebruikt er een als achter verlichting op zijn MKV fiets. :lol:
De RAF gebruikte een ander model die veel lastiger zijn te vinden.
Afbeelding
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie