Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Deze Pertrix nr 678 /1936 - 1940 was veel in gebruik bij de Luftwaffe - Wehrmacht ect en vindt ik een van de betere Pertrix zaklampen met een fraai stukje Filter techniek voor die tijd.Dat er kleine verschillen bij dit type lamp voorkomen is wellicht nergens te vinden in katalogus of ander naslag boekwerken, deze verschillen zijn enkel de filter kleuren het blauwe luftschutz filter en het rood sein kan zowel op de draairing zitten als onder de zwenk hevel aan de zijkant het zijn prachtige verzamelwaardige lampen van Pertrix

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 11 dec 2007, 20:03, 4 keer totaal gewijzigd.
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Bericht door BRUNO FRANCK »

DAG CUSTOM

WEER 2 MOOIE LAMPEN DIE PERTRIX 678
IK VIND HET OOK LEUK DAT JE ALLES GOED NASCHEKT OP VERSCHILLEN ZOALS NU MET DIE KLEUREN,ANDERE MENSEN ZOUDEN DIT OVER HET HOOFD ZIEN
IK HEB OOK 2 PERTRIX 678 LAMPEN EN ER ZITTEN OOK EEN PAAR VERSCHILLEN OP ONDERLING
DE ENE LAMP HEEFT VAN BOVEN LINKS ROOD EN RECHTS GROEN?BY DE ANDERE LAMP IS HET ANDERSOM EN HET IS GEEN SCHILDERS FOUT WANT BY HET VERDRAAIEN KOMT DE KLEUR TEVOORSCHYN WELKE VERMELD STAAT OP DE PYL VANBOVEN
OOK DE PLAATSING VAN DE STEMPEL PERTRIX AAN DE VOORKANT IS BY BEIDE ANDERS

DIT ALLEMAAL VERGELYKEN VIND IK INTRESANT OOK ZEKER VERZAMELAARS ONDERLING,ER ZYN ER ANDERE DIE ALLE KENNIS VOOR ZICH HOUDEN EN DAT VIND IK PERSOONLYK KLEINZERIG :)

AfbeeldingAfbeelding

VEEL VERZAMEL GROETJES VAN BRUNO :) :) :) :)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@Bruno,
Dank je voor het compliment de Pertrix lampjes van jou zijn ook fraai.Ik zou het zo niet kunnen zeggen waarom Pertrix destijds deze kleine verschillen op haar modellen heeft toegepast,het is trouwens niet enkel bij Pertrix maar ook bij veel andere Europese merken het geval, maar enkel als je daar oog voor hebt zal het je opvallen
Laatst gewijzigd door custom op 10 dec 2007, 17:13, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Helaas moet ik constateren dat er de laatste tijd wenig belangstelling is en geen tot weinig reactie meer komt in dit zaklampen topic.Maar ..mocht dat zo blijven voortduren... dan zal ik toch de resterende zaklampen info voor dit topic op de plank laten staan, en is dan enkel voortaan nog op te vragen per (pb) mail. het zij zo :?
Gebruikersavatar
roadmaster
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:26
Locatie: Someren

Bericht door roadmaster »

8) Wat mij betreft zo doorgaan s.v.p. Geen reactie wil niet zeggen weinig gelezen of bekeken...

:wink: Het zou zeer aan te bevelen zijn om eens aan een uitgave over deze topics met hun zeer gedetailleerde beschrijvingen en foto's te overwegen?

keep up the good work!

greetz Roadmaster 8)
Laatst gewijzigd door roadmaster op 11 dec 2007, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
be prepared & drive alert
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@Roadmaster.Dat klopt idd wat je zegt...Geen reactie wil niet zeggen weinig gelezen of bekeken. :idea: Maar het is altijd wel weer leuker als er vragen gesteld worden ect door verzamelaars en of dat je weer iets van elkaar kunt bijleren.wij zijn immer nooit te oud om noch bij te leren.Tot slot om een uitgave te gaan maken met gedetailleerde beschrijvingen en foto's vanuit deze topic zie ik niet meer zitten op mij leeftijd, het kost immers op de eerste plaats een vermogen en een enorme bult tijd en energie voordat je eindelijk een uitgever hebt gevonden die met jou in zee wil gaan en daar pas ik voor. Maar er is onlangs al een zaklampenboek uitgekomen van Carel Weide en is hier ook al aangekondigd deze staat hier bij mij al wel op de plank.
Laatst gewijzigd door custom op 09 dec 2007, 23:50, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ik volg deze tread wel met regelmaat.
Eigelijk zodra er weerw at nieuws is gepost.
Alleen ligt mijn gebied bij brits / canadees en tegenwoordig wat Nederlands
Is daar nog enige info over te vinden wat betreft het platte model?

Graag zou ik Bruno willen verzoeken om niet alles in hoofd letters te schijven.
Ik vind dit erg storend lezen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@ Haplo Wat bedoel je met het platte model?
Laatst gewijzigd door custom op 09 dec 2007, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

custom schreef:@ Haplo Wat bedoel je met het platte model?
Britse militaire zaklamp,Deze, denk ik.

Afbeelding
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ja klopt.
Dat model.
Dat is trouwens wel een mooie. :D

Had het misschien wat rottig omschreven.
Krijg je als je met meerdere dingen bezig bent.

Graag had ik hier wat meer info over tezamen met wat info over de Waldorp.
Met name op namaak gebied.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@Haplo Deze miltaira zaklamp is idd zoals het vermoede van ammo een Britse zaklamp van het type DB LTD LE no 4 Officer's Electric Flashlight made by Electric corp Scheffield England ca 1940 zowel gebruikt door militaire manschappen van Canada als England tijdens de (2WO).deze fabriek heeft wellicht ook afgekeken bij Daimon duidelijk zichtbaar de telegraaf schakeling zoals op de telko's ..ect andere duidelijke kenmerken op deze lamp.

Het valt mij op dat er soms naar informatie wordt gevraagd die ik hier dan al div malen hebt gegeven.zo nu ook weer over de Waldorp info die ik onlangs uitgebreid hier bovenstaand hebt gepost. :idea: .Zaklampen worden bij mij weten niet nagemaakt om voor (2WO) zaklampen te laten doorgaan ik ben er nog geen tegen gekomen wie wel laat dan maar even zien met een afbeelding.Wel worden zaklampen aangeboden als zijnde 2WO op grote schaal vooral op e-bay maar dat zijn dan lampen van een recentere datum meestal jaren 50 tot zelfs 70e jaren nog.
Laatst gewijzigd door custom op 11 dec 2007, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Bedankt Custom.
De info over de Waldorp heb ik dus klaarblijkelijk even gemist.
Heb even gekeken en ook gevonden.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Custom, ikzelf interesseer me eigenlijk helemaal niet in zaklampen. Maar ik moet zeggen dat ik iedere post die in dit topic geplaatst wordt door lees. Ik heb gewoon niets constructiefs bij te dragen maar ik lees wel met veel plezier iedere bijdrage.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

racefiets schreef:Custom, ikzelf interesseer me eigenlijk helemaal niet in zaklampen. Maar ik moet zeggen dat ik iedere post die in dit topic geplaatst wordt door lees. Ik heb gewoon niets constructiefs bij te dragen maar ik lees wel met veel plezier iedere bijdrage.
Dank je voor deze sportieve reactie :) en tevens leuk om te horen dat deze topic toch op een of andere wijze jou aandacht trekt..en daar doe ik het voor ..en dan nog maar veel kijk en leesplezier!
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Deze zaklampen zijn gemaakt door ''Ennwell'' werke te Nurnberg maar de periode dat ze gemaakt zijn daar zit verschil in,de lampen in feldgrau zijn gemaakt vanaf 1941 Speciaal voor de fahrdienst versorgung und nachschub te herkennen aan het logo's aan de binnenzijde van de lampen deze lamp was veel in gebruik bij de SS troepen. Het andere type in glanzend zwart komt uit deze gelijke fabriek zoals het opdruk op de lampen ook laat zien maar deze laaste is in de US zone gemaakt 1945 / 1949 en gebruikt door de US soldaten bij Checkpoint Charlie dat was tijdens de verdeling van Berlijn een controlepost op de grens van de Amerikaanse en Russische sector,en wellicht zijn er nog verzamelaars onder ons die blikken speelgoed verzamelen en weten dan heel goed waarover ik het hebt,een groot deel daarvan uit deze periode komt uit de ''US'' zone en zijn gewilde verzamelobjecten,zo ook deze Ennwell lampen.Maar ik moet er wel even bij vermelden dat deze lampen ook op andere locaties in Duitsland gemaakt kunnen zijn naar het zelfde model in opdracht voor de Nazi's en die dan vaak merkloos waren.Ja ja..soms kan info vergaren net zo moeilijk zijn als een als een leuk verzamelobject vinden waar je al lang naar op zoek was. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 11 dec 2007, 22:42, 19 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie