Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hallo Italië viper 4, :)

Dit is een Nederlands forum en daarom schrijf ik je dan ook terug in deze taal ..dus gewoon weer omzetten in jou eigen taal zoals je al reeds gedaan hebt is wel te lezen hoor.De Daimon die je laat zien is nr 2212 (luftschutz lampe) met een blauw verduistering filter gemaakt voor de Wehrmacht.... vanaf 1934/1942 . De foto's van dit forum mag je kopieen van maken en opslaan op je PC dat is geen probleem :wink: veel plezier ermee,en als je nog zaklampen vragen hebt stel ze dan ik zal dan proberen deze zsm te beantwoorden..Ok!
Laatst gewijzigd door custom op 07 nov 2008, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

GRAZIE.. _/-\o_ zeer goed tot zijn recht ... Ciao
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

viper 4 schreef:GRAZIE.. _/-\o_ zeer goed tot zijn recht ... Ciao

Dank je graag gedaan hier nog een afbeelding van enkele Daimon Lampen uit mij verzameling


Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Een ander model Daimon.. wat u denkt.. Grazie..
Bijlagen
2008316193339_torcia_001.jpg
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hallo Italië viper 4,

Deze Daimon met nr 2213 is tevens een Wehrmacht lamp gemaakt vanaf 1936/1942 de kleuren rood Groen op de schuif filters zijn niet orgineel maar zijn er later op gebracht .zie hier en Wehrmacht soldaat met een gelijke Daimon nr 2213 lamp op zijn uniform.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 08 mar 2009, 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Grazie.. tijdige en accurate :W
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

goedendag Viper

welkom op deze site,hier zie je een deel van men verzameling,de meeste heb ik op de kop getikt door de goede raad van custom te volgen en nu ben ik er ook dagelyks mee bezig

grts bruno van uit antwerpen belgie

AfbeeldingAfbeelding

ciao bruno :) :) :)
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Mooie verzameling man zo bij elkaar!
Ja een hoop heb je ook van Custom gekocht hehe :P
Soms denk ik waarom verkoopt ie ze gelijk rechtstreeks ze niet aan je door?Hehe
Maar misschien heeft een ander zo dan ook nog een kans.

Super colectie zo bij elkaar echt mooi!

BRUNO FRANCK schreef:goedendag Viper

welkom op deze site,hier zie je een deel van men verzameling,de meeste heb ik op de kop getikt door de goede raad van custom te volgen en nu ben ik er ook dagelyks mee bezig

grts bruno van uit antwerpen belgie




custom schreef:Vraagje......Wie heeft zo'n gelijke Daimon lamp in verzameling of op een Duits uniform hangen bv laat het even horen dan aub. :wink: .
AfbeeldingAfbeelding

Ja heb er zo eentje in mijn verzameling ja??!!
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Destruction schreef ..Soms denk ik waarom verkoopt ie ze gelijk rechtstreeks ze niet aan je door?HeheMaar misschien heeft een ander zo dan ook nog een kans ..

Ja dat klopt idd ik wil hiermee elke verzamelaar een kans geven om het aangeboden te kunnen ruilen en of te kopen .De meeste afgebeelde lampen in dit topic heb ik al wel eens op MP gehad en als je oplettend bent zoals Bruno dan kun soms geluk hebben.

Ik dacht even hey... Destruction geeft antwoord op mij bovenstaande gestelde vraag over de Daimon omdat je ook met deze link terug reageerde..Maar helaas.. het is jammer dat niemand het door heeft om welke redenen ik deze vraag stelde van bovenstaande Daimon ..wand daar ging het eindelijk om ...informatie samen delen daarvoor heb ik dit topic destijds ook geopend.
Laatst gewijzigd door custom op 09 nov 2008, 20:17, 6 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

goedendag destruction

bedankt voor je reactie,maar wil toch even iets rechtzetten,ikheb ongeveer 90 zaklampen in myn verzameling en ik heb geteld er zyn er 17 by die ik gekocht heb van custom,er zyn er maar enkele by die ik rechtstreeks via hem heb gekocht en de andere heeft hy op marktplaats gezet,er werd daarop byna niet gereageerd en zo kom ik eraan
wy wisselen ook tips uit waar er te koop staan (doe ik ook met andere)
ik ga naar alle beurzen in belgie opzoek naar wehrmacht spullen en zaklampen,ook heb ik vele verzamelkameraden die ook hun ogen open houden opzoek naar zaklampen
ik zie alle dagen op internet e bay marktplaats kapaza end naar zaklampen, ik maak hier tyd voor vry,ook heb ik er al op de rommelmarkt gevonden en in eco schops
zoals je ziet de zaklampen die ik rechtstreeks van custom heb gekocht zyn veruit in de minderheid,hy heeft al aan vele de kans gegeven op marktplaats om er te kopen maar er is maar weinig reactie op

destrustion bedankt voor je goede reactie maar ik wou dit toch even vermelden

verzamelgroeten van bruno :) :) :)
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

custom schreef:Destruction schreef ..Soms denk ik waarom verkoopt ie ze gelijk rechtstreeks ze niet aan je door?HeheMaar misschien heeft een ander zo dan ook nog een kans ..

Ja dat klopt idd ik wil hiermee elke verzamelaar een kans geven om het aangeboden te kunnen ruilen en of te kopen .De meeste afgebeelde lampen in dit topic heb ik al wel eens op MP gehad en als je oplettend bent zoals Bruno dan kun soms geluk hebben.

Ik dacht even hey... Destruction geeft antwoord op mij bovenstaande gestelde vraag over de Daimon omdat je ook met deze link terug reageerde..Maar helaas.. het is jammer dat niemand het door heeft om welke redenen ik deze vraag stelde van bovenstaande Daimon ..wand daar ging het eindelijk om ...informatie samen delen daarvoor heb ik dit topic destijds ook geopend:idea: .
Ja oké...daar ging het eigelijk om? Nah heb hem zelf gekocht lang geleden al eens op een militaria beurs, niet dat ik dacht dat het een origineel wo2 was, maar om dat ik hem wel leuk vondt zeker in die staat voor 10 gulden.
Verzamel niet alleen Wo2 zaklampen maar ook burger en hulpdienst die ik leuk vind zo.
Zal eens een foto maken dan van de leuke voorbeelden burgerzaklampen hulpdienst dan die ik heb misschien wel leuk ook ja.

BRUNO FRANCK schreef:goedendag destruction

bedankt voor je reactie,maar wil toch even iets rechtzetten,ikheb ongeveer 90 zaklampen in myn verzameling en ik heb geteld er zyn er 17 by die ik gekocht heb van custom,er zyn er maar enkele by die ik rechtstreeks via hem heb gekocht en de andere heeft hy op marktplaats gezet,er werd daarop byna niet gereageerd en zo kom ik eraan
wy wisselen ook tips uit waar er te koop staan (doe ik ook met andere)
ik ga naar alle beurzen in belgie opzoek naar wehrmacht spullen en zaklampen,ook heb ik vele verzamelkameraden die ook hun ogen open houden opzoek naar zaklampen
ik zie alle dagen op internet e bay marktplaats kapaza end naar zaklampen, ik maak hier tyd voor vry,ook heb ik er al op de rommelmarkt gevonden en in eco schops
zoals je ziet de zaklampen die ik rechtstreeks van custom heb gekocht zyn veruit in de minderheid,hy heeft al aan vele de kans gegeven op marktplaats om er te kopen maar er is maar weinig reactie op

destrustion bedankt voor je goede reactie maar ik wou dit toch even vermelden

Ja oké dat snapte ik wel hoor :wink: No hard feelings erover :frownno:
Erg mooie colectie zo bij elkaar nog maals!
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hoi Destruktion :D

hard feelings staat niet in myn woordenboek,ik ga men kast nog eens goed leggen van de week en dan zet ik de nieuwe fotos erop,ik verzamel dus alle militaire zaklampen 2 de wo van de meeste omligende landen en daimon verzamel ik ook naoorlogs omdat ik daar een boontje voor heb

vriendelyke groeten en nog verzamelgenot

bruno :) :) :)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Met deze twee zaklampen heb ik in 2006 hier dit Zaklampen topic (2WO) Fake - orginal...ect geopend inmiddels hebben ca 26523 bezoekers dit topic bekeken en dat doet mij goed en daarvoor heb ik het ook gedaan. ..Info delen.. onder de verzamelaars vooral voor de beginnende die van een krantenwijkje bv) hun zuur verdiende geld in wind en regen voor het eerst gaan besteden aan een (2WO) verzameling..maar vaak zonder kennis van zakan kopen ze er soms op los, en worden dan vaak de dupe van Fake doordat er nog te veel ‘’verkopers in binnen en buitenland zijn die Fake verkopen’’ maar toch blijven beweren dat het om 2WO materieel gaat .Maar je kunt dit voorkomen door zelfstudie te gaan doen voor het te verzamelen onject..ik blijft het telkens zeggen om terleurstellingen te voorkomen maar soms lijkt of je tegen dovenmans oren praat.

Ik heb het onlangs nog weer met eigen ogen mogen aanschouwen op een beurs in (NL) ik heb toen enkel nog maar naar zaklampen gekeken er waren ca 10 -13 zaklampen aanwezig op die beurs …..maar let op!! er waren daarvan maar (3)stuks 2WO en de andere (10) waren allen van na de oorlog, maar sommige verkopers toch hoog en laag beweren dat het om 2WO lampen gaat...Zo ook deze onderstaande lamp gemaakt bij FNC - Neuer Deutsland die wel wat weg heeft van de Daimon Telko en daar ook mee vergeleken wordt de Daimon Telko was een van de bekendste Wehrmacht zaklampen van de Naz’s zie onderstaande foto op rechts

Deze Neuner zaklamp is ook nog even extra gestempeld met een rode Marine afname stempel om kracht bij te zetten dat het zeker gaat om een (2WO) zaklamp..Maar schijn bedreigt.. deze lamp is gemaakt in de jaren 50 tot 1970 bedoelt voor overheidstaken vooral politie en spoorwegen hadden deze destijds in gebruik .Deze lamp wordt momenteel aangeboden op ebay voor Werhmacht lamp meestal worden buitenlandse bieders - kopers daar de dupe van vooral de landen Italie - Spanje - Letland – GB ect zie ik dan voorbij komen als winnende bieders en da’s oneerlijk ik kan daar slecht tegen want de koper denkt trots een originele Wehrmacht lamp te hebben gekocht, en daar ook nog eens teveel voor betaald heeft..Deze praktijken blijven jammer genoeg voort bestaan hoe dan ook ..wees altijd waakzaam.. want er is nog veel Fake te vinden in onze verzamel wereld… :bonk: vooral de Duitse Items bv van de Elite troepen daarin wordt wel het meeste in gefaked en soms grof geld voor betaald maar ook wel met ander militair materieel en dat veelal afkomstig is vanuit Polen.

Maar zolang er verzamelaars blijven bestaan zullen ook deze Fake stempelaars blijven bestaan en blijft de verwarring voortduren vooral voor de jonge beginnende verzamelaars onder ons ,die worden daar dan meestal de dupe van....blijven opletten dus maak bv een zelf studie schaf eerst goede naslagwerken aan en dan pas 2WO materieel gaan verzamelen maar niet andersom en dit laatste zie je maar al te vaak :idea: .

FNC- Neuner 1950 Politie - Daimon Telko 1936 Wehrmacht
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 08 mar 2009, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Hallo Pertrix
Daimon andere model TelKo Trio Focus wat je zegt ?.. GRAZIE

Hallo Bruno complimenten voor uw verzameling.. :)
FLASHDDDIAM1.jpg
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@ Viper 4..Deze Daimon Telko Focus heeft het katalogus nr 2213 (Fok) twee sein rood groen met focus verstelling is gemaakt vanaf 1934/1942 was in gebruik bij de Wehrmacht ..SS .SA Heer......ect op deze lamp ontbreekt een onderdeel het blokkeer schuifje om de (T) schakelaar vast te kunnen zetten zie afbeelding rode pijl van zo'n ding..maar deze zijn vaak weg en zijn moeilijk los te vinden zitten enkel op Daimon Telko's :wink: ..OK

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Plaats reactie