Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

De pertrix nr 527 olivbraun stablampe besonders voor de SA -SS-HJ met karabiner haken .Dit type was niet voorzien van een rubber stootrand om de reflectorkop zoals bij de ander Pertrix type uit deze serie wel het geval is .De reflector heeft een sperfocus met facette glas morse + dauer kontakt huls is voor 3 dikke 1,5 V cellen met een 60mm reflectordeze type waren in div kleuren Olivbraun -Zwart - Grun.

pertrix nr 527 olivbraun SA -SS-HJ 1932
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Jorrit
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2009, 11:40

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Jorrit »

omgitsme schreef:
Rick de G. schreef:
Gi collector schreef::? Amerikanen hadden tijdens wo2 geen knijpkatten maar gewoon flashlights! :roll:
Ah, een echte "G.I. Collector", een expert!
Rick, kan jij dan een oorlogse foto laten zien van een Amerikaanse GI tijdens de 2e Wereldoorlog met een knijpkat?
In ieder geval ik ken alleen de Flashlight, TL-122B en de TL-122C. Deze staan ook in de GI Collector's Guide. Verder heb ik nog nooit een Amerikaanse knijpkat gezien. Dus ik wil van jou wel eens weten hoe je bij je reactie komt?
Misschien dat Johan Willaert hier ook meer over wilt zeggen?
en hoe zit het met de TL-122A? :lol:
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Een van deze 2 Daimon lampen is een oorlog product wie denkt te weten welke ?

Daimon WH type Nr 2233
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Gebirgsjager
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2006, 20:01

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Gebirgsjager »

Als ik het goed heb gaat het om de rechter die oorlogs is omdat Daimon met 1 hoofdletter is gemaakt en de linker met alles hoofdletter DAIMON.

mvg, A.v.d.P
''Ohne Dampf Keine Kampf''
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Gebirgsjager schreef:Als ik het goed heb gaat het om de rechter die oorlogs is omdat Daimon met 1 hoofdletter is gemaakt en de linker met alles hoofdletter DAIMON.

mvg, A.v.d.P
Zeer goed opgelet Gebirgsjager :wink: idd de linker is een 50e jaren lamp Artas model de rechter is de originele WH lamp in feldgrau. Deze DDR lampen worden vaak op ebay grof verkocht voor WH omdat ze bijna gelijk uitzien als de 2233 WH op een paar kleine details na. Deze is toevallig rood en das duideljk zat dan, daarom had ik de foto even op ZW gezet :mrgreen:

.Maar ze zijn er ook in Zwart en zelfs in Gelbbraun en Äpfel Grun ik heb deze op ebay al eens voor heeeeeeel veel zien weggaan dus altijd opletten.Hier de originele foto ik dacht dat deze rode Daimon Bruno in zijn bezit heeft of gehad dat weet ik even niet meer zeker maar dat zul je dan nog wel horen...hier tevens ook het genoemde zwarte exemplaar deze was bij de NVA in gebruik.

Afbeelding

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Gebirgsjager
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2006, 20:01

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Gebirgsjager »

Hoe zat het dan met de oorlogse Daimon Telko Trio? dat logo is wel gewoon hoofdletters DAIMON telko trio en een Blitz.

mvg, A.v.d.P
''Ohne Dampf Keine Kampf''
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

De Trio is een geheel ander verhaal deze is ook nooit meer gemaakt na de oorlog met dat logo en deze had ook zijn eigen Logo letters waren even groot in een halve cirkel onder de 3 Blitz in een zeskant met Telegraph - schalter vanaf 1932 -1943 en na '43 zijn alle Daimon fabrieken in het Ruhr gebied gebombardeerd door de geallieerden.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Ja de rechter uiteraard :) Ja heb zelf nog een aparte Daimon liggen met blits logo maar ik denk zelf wel dat ie na oorlogs is? Was een rommel markt vondst, zal ik hem eens plaatsen later Custom?
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Destruction schreef:Ja de rechter uiteraard :) Ja heb zelf nog een aparte Daimon liggen met blits logo maar ik denk zelf wel dat ie na oorlogs is? Was een rommel markt vondst, zal ik hem eens plaatsen later Custom?
Ik ben benieuwd als er het ''Blitz'' logo in zeskant opstaat kun je er sowieso vanuit gaan dat deze gemaakt is in de 30e laat 40e jaren het Blitz logo is daarna niet meer gebruikt.Bedenk wel dat na de oorlog de voormalige Daimon fabriek op DDR grondgebied kwam te liggen Arnstadt ‘’Artas’’ maakten in de 50e jaren lampen vanuit de Daimon fabriek en gebruikte ook deze naam wellicht zullen de oude machines en mallen waar de oorlogproducten mee vervaardigt zijn gewoon verder gebruikt zijn.Daarom zijn er zoveel misverstanden over de bovenstaande Damon 2233 lampen veel verzamelaars gaan daarmee compleet de mist in lampen worden glas hard voor (2WO) aangeboden en verkocht.

NB:Onderstaand nog even voor alle duidelijkheid het 50e jaren afwijkend 2233 exemplaar dat ook regelmatig op ebay voor (2WO) wordt zaklamp wordt aangeboden.in de gele cirkel de afwijkende draadbeugel en de rillen in het voorfront zijn de grootste afwijkingen verder bijna gelijk aan de 2233 WH 1934.

AfbeeldingAfbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Oké Custom foto 1 en 2.
En van de rest 2 die ik heb Daimon 2200 na oorlogs en de Wo2 oorlogs type Daimon van deze type soort alle 3 op een rij.
Heb nog meer Daimon zaklampen ook Wo2 maar die komen nog wel eens langs :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Schijnwerper op 04 mei 2010, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@Destruction


Deze 2201 is gemaakt in de 30e jaren de reflector lijkt mij iets mee gebeurt te zijn kan het niet goed zien op deze foto.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Oké dus toch ja vond die rode schakelaar zo afwijkend aan de zijkant, maar ja reflector nou lijkt niets mis mee te zijn zou zelf niet weten wat? Vind niets afwijkend tot nu toe lijkt origineel.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hier de jaartallen van jou 3 Daimon lampen.

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Ja bedankt Custom je hebt gelijk de foto's opgekuist zie merk ik aanzienlijk :) Ja deed het even gauw met de laptop met windows 7 heb daar nog geen geschikt foto bewerkings programa voor helaaas, vandaar even gehaast gedaan als ook de foto's zo was nog net een beetje licht.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@Destruction

Die Daimon met die rode schakelaar kun je daar aub nog een scherpe foto van maken van binnenkant lamp.Ik ben erg benieuwd of het huisvlijt is ik heb dit nog nooit eerder gezien die uitsparing in de lamp huls waar het wiletje in zit dat ziet er mooi strak uit.

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Plaats reactie