Mooie lampjes zo weer

Vergeet ook niet dat ook bijvoorbeeld de Luftwaffe piloten en vooral de Nachtjager piloten en bemaning zaklampen bij zich droegen, dat waren al officier of onder officieren in rang.
Dus dat mensen niet denken aan alleen hoge pieten in rang, die dergelijke mooie luxe lampen bij zich droegen.
Al konden zaklampen ook gewoon zelf aangeschaft gekocht worden privé oa de Zeiler zaklampen.
Ook al hadden ze hun signaal pistool al bij zich, herinner ik me diverse verhalen dagboek fragmenten van Luftwaffe nachtjacht jager piloten en bemanning, die na hun toestel verlaten te hebben afgesprongen te zijn in de nacht, ze met de zaklamp zich een weg zochten in het pikdonker en soms ook morse SOS seinen.
Geen idee welke zaklampen zoal ze bij zich droegen,maar zullen geen zware grote zaklampen zijn geweest nee?
Geen idee of hier een standaard voor was voor wat zaklampen ze zoal bij zich droegen, al weet ik wel dat de bakelieten batterij box hoofdlampje soms als uitrusting voor nachtzicht voor de radarnavigator bij zich droegen.
http://www.cockpitinstrumente.de/Ausrus ... erheit.htm
PS Custom' er was nog een bovenstaande vraag voor jou van iemand uit het buitenland?
Aan gezien jij de autoriteit bent op dit gebied staat de vraag nog open?
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.