Het blijkt dat Philips het type 7424-03 dynamo ''Wehrmachteigentum'' in 1944 gemaakt heeft zonder leertje, maar met leertje is die natuurlijk meer in trek bij de verzamelaars en ook een pak duurder . Het is wel erg jammer dat er dan mensen zijn die deze gaan ombouwen wellicht om hem nog aantrekkelijker te maken voor de verkoop.Ik ben in al die jaren dat ik zaklampen verzamel al div originele Duitse zaklampen tegengekomen die door de WH.... etc in gebruik waren , maar dan toch nog even na stempelen bv met een (WaA) afname stempel van wapens of ander materieel.. ect om nog ietsje meer kracht bij te zetten voor de verkoop.De verkoper weet nooit iets en laten altijd blijken dat het origineel moet zijn zo'n stempeling,ik heb een lamp in verzameling daar staan maar liefs 5 verschillende duitse afname stempels in
Mooi Bruno dat je dit ontdekt hebt en hier wilt delen,

daar kunnen weer veel verzamelaars hun voordeel mee doen en niet zo snel meer een Philips kat met leertje kopen of eerst even hier dit forum opzoeken , deze bovenstaande foto's type Philips 7424-03 Dynamo is geheel origineel (2WO) WH daar is geen twijfel over mogelijk.