Het is de Daimon 1933 in Gelbbraun met gestempeld kruis op het voorfront deze zaklampen zijn wellicht gemaakt in opdracht voor het leger van Zwitserland in de (2WO) dat is duidelijk te zien aan het kruislogo dat dit land hanteerd op veel materieel.Maar er zit nog een bijzonderheid aan deze lamp......deze is door dat zelfde land omstreeks de jaren 70/80 weer opnieuw gestempeld met de letter - code ''AS'' op het voorfrond maar dat is handmatig met slagletters gedaan wand de letters staan niet mooi recht en niet in de goede volgorder duidelijk op de afbeelding te zien dat de bruine grondverf bij de inslag daardoor zichtbaar is geworden. Deze letters waren als herkenning bedoelt voor het Schweizer Armee in de jaren 70/80 wand toen zijn deze oude lampen weer opnieuw in hergebruik genomen door dat zelfde leger omdat ze van een solide kwaliteit waren en er nog grote depo bestanden uit de oorlog op voorraad waren .Ik had deze onlangs gekocht en deze verkoper had er nog een stuk of 20 van liggen en die had hij pas opgekocht bij het Schweizer Armee ik heb daarvan de mooiste uitgezocht ,ze waren er ook bij die handmatig door dit schweizer Armee overgeschilderd waren in (Oliv Grun) gewoon over de originele Gelbbraun kleur zoals Daimon deze eens heeft afgeleverd in 1932,ik had geluk ik nog enkele exemplaren ongeschonden te pakken kon krijgen die nog geheel in de originele (Gelbbraun) kleur waren. tevens voorzien van een 3,5 V /02 Tungsram luftschutz lampje.
NB: De stempelaar had niet in de gaten dat hij de letters in spiegelschrift aan de binnenzijde in het front had moeten slaan van links naar Recht eerst A en dan S en dan staan de letters in de juiste volgorde als je het frontplaatje sluit Schweizer Armee.......foutje bedankt

NB:Deze laaste afbeeldling is geen Daimon lamp maar heeft wel veel overeenkomsten daarmee deze gemaakt bij Elves swiss type Mendrisio 1943 tevens bedoelt voor het Schweizer Armee.Het is gewoon een pure kopie van bovenstaande Daimon enkel de schakelaar en het sluitbeugeltje van de frontdeksel is anders verder is de lamp geheel gelijk..toen was kopieeren nog niet strafbaar blijkbaar.